Wigglers dør!!!

Nå har jeg fått alt til... Nesten. Scalare par som legger egg. Eggene klekkes, men så dør de. Hva gjør jeg galt? Nå er det kun syv wigglers igjen, to dager gamle.
Så lenge de fortsatt er wigglers er det skalareforeldrenes ansvar for å passe på ynglene mens de bruker opp plommesekken. Hos meg har skalarene som regel lagt eggene vekk fra utblåset på pumpa, hvordan er strømmen i akvariet ditt? Kanskje roe den eller snu den om det er i sterkeste laget? Så lenge du sørger for god vannkvalitet er det ikke din feil at du mister yngel. Men jeg tror det er mer sannsynlig at yngelen blir spist, enten av frekke fisker som skalarene ikke klarer å jage, eller foreldrene selv. Men øvelse gjør mester, har de først lagt egg en gang er oddsen overhengende for at de gjør det igjen...
Jeg har fjernet foreldrene etter to døgn. Etter tidligere erfaringer viser det seg at de er dårlige foreldre, og det er ingen annen fisk i akvariet. Pumpa er satt mot kortveggen. Vite egg har jeg fjernet underveis. Ca 200 wigglers døde etter første døgn, nå er det kun få igjen. Skjønner ikke hva feil jeg gjør.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap