Eplesneglene mine døde

Kan noen fortelle meg en grunn til at sneglene mine døde med to dagers mellomrom? En av dem fikk unger for tre uker siden og ungene lever i beste velgående.
Kan vi få litt info om f.eks; vannverdier, om du har hatt sykdom i karet, -ev.medisinering? etc..
Livet går sin gang. kanskje du var litt uheldig og fikk noen snegler som begynte å fra på åra?

Eller du kan fortelle litt om hvilke vannverdier du har i karet, om du har andre fisker i samme karet og evt. om de ser friske ut, hvor lenge har du hatt sneglene, har du satt i nye fisk i karet i det siste? Jo mer info, jo lettere å gi deg en korrekt årsak til at sneglene har tatt kvelden.

(doh! ser at noen stilte de samme spørsmålene som meg, mens jeg brukte tia på å finne på teite, sarkastiske årsaker til problemene i karet...)
Jeg har 7 scalarer, 3 blåguramier, 6 L-maller og 8 leopardpansermaller.
Vannverdiene er Ph,6,5. hardheten har jeg ikke sjekket. Tempraturen er 26 grader. Har ikke hatt sykdom i akvariet og det er over en måned siden jeg fikk inn ny fisk (Pansermallene). Det er ikke antydning til nitritt i karet (325l)
Skifter vann hver lørdag. Og som sagt alle ungene ser ut til å klare seg, vel den haugen med unger jeg ser da.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap