Sjørøverkisteakvarium

På lokalbutikken vår har de i dag fått inn et aldeles fasinerende akvarium for små(store)gutter. Karet var formet som en piratskattekiste med glassåpninger i front og på sidene. Det var til og med hengelås på det. Karet var ikke mer enn 36 liter men yngstemann så allerede for seg at alle gullfiskene hans kunne flytte fra 110 literen og oppi kisten. Han var helt fasinert. Jeg synes faktisk det var et spennede alternativ til en liten gutt som vil ha kar på rommet sitt. Kostet 999,- Han har snart bursdag og jeg ser allerede for meg en kampfisk i karet. Skal/skal ikke... Har 18 dager på å bestemme meg.
noe så kult!!!! Hadde det vært meg, så hadde jeg kjøpt det!!! =)
Ja, det var kjempesøtt. Lette litt på nettet i går for å se om jeg kunne finne det der men fant det ikke. De hadde bare tatt inn et stk og i denne bygda er vi mange akvarister så det får vel ben å gå på tenker jeg..
Måtte bare ta opp igjen denne tråden. I går ble dette karet kjøpt til minstemann på snart 9 år. Som dere ser er det lenge siden han la øynene sine på det. Han har i mellomtiden "eid" 110-literen i gangen. Siden jeg holder på å trappe ned antallet kar etter at 530 literen kom i hus skal dette karet ut og 85 literen ned i gangen, siden det er nyest. Forhandlingene var i gang og han ble overtalt med en gang det var snakk om skattkisten. Avtalen er at han får beholde 2-3 av de minste fiskene i skattkistekaret og han får ha dette på rommet.
Trophagen forhandler disse karene, såvidt jeg husker.
Det var der jeg kjøpte det. Har vært på tilbud til 699,- frem til i går. Men som du ser er det snart et år siden tråden ble startet.
Gratulerer til minstemann Min guttunge på 5 fikk et slikt til bursdagen sin. Og det er "standsmessig" innredet med kanon,hodeskalle og skattekiste. Innbyggerne er en kampfisk og 5 kuhlii-er. Han elsker å se på det, og styre med vannmålinger etc. Det er en fin introduksjon til akvariehold for de minste.
Mener de kostet 499,-på TAM her i by'n sist jeg var der.. Antagelig fordi de hadde hauger av dem og ikke har solgt så mange..
Dette syntes jeg er kjempeflott! Selv om erfarne akvarister helt sikkert rynker på nesa av slike kar så syntes jeg det er supert at noen tenker litt utenom helt vanlige (kjedelige) glass-kar. Dette er jo helt sikkert noe som øker interessen hos den lille - og ingenting er vel bedre enn det? Kan du legge ut noen bilder av karet? Sikkert flere som vurderer slike og fint å se det i bruk...
Hvis man kan låse det på ordentlig, så er det jo ganske barnesikkert også. Høres spennende ut for en liten gutt/jente.
Joakim
Dette syntes jeg er kjempeflott! Selv om erfarne akvarister helt sikkert rynker på nesa av slike kar så syntes jeg det er supert at noen tenker litt utenom helt vanlige (kjedelige) glass-kar. Dette er jo helt sikkert noe som øker interessen hos den lille - og ingenting er vel bedre enn det? [B]Kan du legge ut noen bilder av karet?[/B] Sikkert flere som vurderer slike og fint å se det i bruk...
Lover å legge ut bilder når det er satt opp. Gutten vet ikke at det er kommet i hus enda og han kommer hjem i dag... Da skal vi sette det opp sammen. Grus, vann og dritt til pumpen tar jeg fra 110 literen så det kommer vel en fisk og to oppi i løpet av kvelden. Så forøvrig av pumpen som følger med virker ganske kraftig. Liten sak som blåser 450 l/h. Det er ikke vondt i et kar på 37 liter..
Da var karet startet opp og fiskene flyttet inn. Ble riktig så tøft og junior ble kjempeglad da han kom hjem og så det.

Glemte selvfølgelig bilde.. Her kommer det.
Morsom sak for små pirater
Synes de er litt harry, kunne ikke hatt noe slikt selv i huset , hehe,. men unger synes vel de er fine
Hehe, stilig kar for småtroll ja, dette hadde garantert min 5 åring også falt for!
Kuult!! Sånn vil jeg ha! =D xD
sessan
Synes de er litt harry, kunne ikke hatt noe slikt selv i huset , hehe,. men unger synes vel de er fine

Hva gjør man vel ikke for at ungene skal adoptere samme hobbyen? ;P
Vi hadde slottsgård i min datters kar, og diktet eventyr om fiskene. Vi lot som om fiskene egentlig var prinser og prinsesser og hoff som hadde blitt forhekset...
sessan

Synes faktisk det er et utrolig kult kar. Så lenge det står på barnerommet...
Jeg har lyst på ubåt med kamera til akvariet mitt jeg da.. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap