Nytt Juwel 240. Har utvendig filter, beholde eller fjerne det innvendig juwel-filteret?

Har Juwel 240, holder på å sette det opp nå. Har også et utvendig filter av typen JBL Cristal Profi 500. Jeg lurer på om jeg skal fjerne den innvendige filterboksen og kun bruke JBL-filteret, eller om jeg skal bruke begge? Noen forslag?
Jeg ville fjernet det innvendige Juwel-filteret Det er ikke akkurat pent
Helt enig med Mona, jeg har samme akvarie og har tatt filterboksen ut.....pen er den ikke også tar den stor plass.
Hmm, takk for råd. Da lir det nok mot fjerning av det innvendige. Må bare få fiksa noe feste til varmekolben, for den kan jeg jo beholde. Mon tro om det finnes sugekopper til varmekolber?
Joakim
Mon tro om det finnes sugekopper til varmekolber?


har sugekopp på varmekolben her. i akvariebutikken din har de nok sugekopper med elastisk gummiring for festing av kolber og slanger
Jeg fjernet boksen i mitt Rio 300 kar. Sugekopper kjøpte jeg hos Webzoo, de passer helt fint.

Hvis du ikke synest filteret er alt for stygt, la det stå.
Skader ikke å ha et ekstra filter, plus at du kan gjemme varmekolbe og innsug til utvendig filter der.
HAr man et stort nok utvendig filter så er jo uansett ikke dette noe problem. Jeg har en eheim 2028 og holder plenty til mitt 240l:P
Er allikevel mange fordeler med å ha to filter.
- Du kan rense det et filter mens det andre står urørt.
- Du har et filter i backup hvis det skjer noe med det andre.
- Du kan ha finere filtermaterial i det ene for å fjerne partikler.
Finn Falkenhaug
Er allikevel mange fordeler med å ha to filter.


Jo, jeg ser de. Jeg endte allikevel opp med å fjerne filteret og er egentlig godt fornøyd med det. Akvariet ble litt mer åpent på den siden, noe jeg satte pris på.

(Problemet nå er at jeg antakelig har en defekt pakning i ene slangefestetingen (delen mellom slangen og selve filteret), den drypper når det står vann i slangen. Grr... Jaja, men det får jeg forhåpentligvis byttet. )
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap