Algespiser av et eller annet slag som trives med neon tetra

Inaktiv bruker
Nu har det seg slik at jeg ikke har holdt meg helt til planen med mine tre guppier og eplesnegler... for å gjøre en lang historie kort gikk det fra tre guppier som ble en og den ene fikk selskap av litt neon tetra. Og nå er de tre eplesneglene jeg hadde døde også.
Ja jeg vet at guppy og neon tetra skal ha forskjellige vannverdier og at akvariumet mitt (20L) er for lite.

Så da sitter jeg igjen med neon tetra og mangler algespiser eller en annen slags renholder.

Hva skal jeg gjøre?
Blir på sikt å kjøpe et større akvarium, men blir å fortsette å ha dette lille også så trenger en algeeter, eller en annen kombinasjon som kan funke oppi der.

HJELP!!!

i.o.m at du har så lite akvarium kan du jo sjekke ut Otto Afinis...denne er en liten, men flittig algespiser. Bør være i en liten stim .

Men som du sier så er akvariumet veldig lite.
Har du ennå eplesnegla? Den er en suveren algespiser.

Ellers er det kun reker jeg selv ville hatt i noe så smått
Inaktiv bruker
eplesneglene er døde så har kun neon tetra igjen
Har for lav gh til eplesnegler om jeg også skal ha neon tetraen.

gh 4-5
kh 3
ph 7,5

Alternativ 1
Finne en algespiser eller reke som passer til verdiene og neon tetra
Hvilken?

Alternativ 2
Gi bort neon tetra og finne på noe nytt
Hva?
Den lille havfruen
Alternativ 2 Gi bort neon tetra og finne på noe nytt Hva?

Syntes dette er det beste Sett opp karet med noen smårøtter, mose og en eller annen av de mange dvergrekene en kan forelske seg hodestups i
Inaktiv bruker
kan jeg ha reker og neon tetra i lag?
Jeg har hatt neontetra og kirsebærreker sammen. Det gikk helt fint.

Ellers vil jeg også tro at ancistrus (flink algeeter) går fint sammen med reker, men dette har jeg ikke testet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap