Hvordan feste javabregner til trerøtter (trinn for trinn) (side 2)

Ikke bra, nei! Jeg har ikke all verdens god erfaring med strikker heller. De jeg har brukt går i oppløsning etter en tid og flyter rundt i akvariet som fristende kunstige meitemarker. Crabroen har forsynt seg flere ganger. Det har heldigvis gått bra hver gang. Strikker kommer ut igjen og da blir den straks fanget opp og kastet.
Jeg var innom Plantasjen her. Og der så jeg tynn plastbelagt ståltråd. Grønn i fagen. Slik man binder opp blomster med. Kunne det vært noe, i stedet for fiskesnøre? Den er jo ikke så tynn og skarp som fiskesnøre er.
Plussmedlem
Man må tenke seg meget godt om før man bruker sener/tråder eller annet i et akvarium.
Det er fort gjort å føle at man har sikret dette godt nok. Strammet det til osv.
Men over tid så vil slike ting gjerne løsne eller bli slakt. Enten p.g.a. at vannet tærer på "sysakene" eller f.eks. at en malle gnager i rota rundt festepunktet.
Fisk kan dermed utsettes for unødvendig fare.
Lekkert
synes dette var utrolig lekkert har selv kun gjort dette med lavasteiner. men nå er planen røtter.
Jeg tok det tynneste boret jeg fant og, eh... Det knakk inni rota... *flau*
Hvordan skal jeg få det ut ?
Ta et som er litt større å bor forsiktig litt rundt. Gjorde det samme for meg, ehm alltid.
Konkurranse
hehe, burde vært en årlig konkurranse på dette med "gjør-det-selv".
Eller kanskje halvårlig, med en stor premie sponset av en av de større nettbutikkene.
Der den beste gjør-det-selv oppskriften ble premiert.

..kan med en gang tilføye at jeg aldri ville blitt innhabil i å si min mening om et sånt tema, hehe.

Dere er flinke!
hei og god Jul, sett den fast med strik ok, men husk det jul. elsk den som er i dit gjerte i julen
sånn vil jeg også prøve
Dette må jeg forsøke å gjøre i morgen..så ufattelig bra ut det du har gjort mona o..veldig pent å se på
Går det å bruke andre planter?
Dirgni
Går det å bruke andre planter?


Man kan bruke kun planter som ikke trenger å ha røttene i sand og suge næring derfra. Det er bare noen få planter som liker å stå slik på en rot. Javabregner og anubias er to eksempler på dette. Og javamose selvsagt.
Svar til mona o
Ok Gikk på dyrebutikken med hadde bare stygge røtter der så skal gå på en annen dyrebutikk en dag å kjøpe en rot
Andre planter på røtter
man kan bruke andre planter som feks Anubias artene, og de andre typene microsorium(jawa bregner).Jeg fikk en aldrig så liten ide om å prøve amazonas sverdplante på rota,. og joda selv det funker utmerket, tok noen små plante avleggere fra hoved planten og stakk røttene til de inn i noen sprekker i roten,. så lot jeg den bare stå i fred,etter et par måneder sitter den bom fast og vokser i vei,. så regelen med at de "må "stå i sanden har noen untak, så lenge planten får næring er det ikke nødvendig,. fint blir det også,.
Utrolig flott! og kjempe bra forklart Mona! Dette må prøves!
Fiskesene?
Istedenfor fiskesene kan man bruke slikt garn man i "gamledager" brukte til å reparere fiskegarn med.
Den er sterk og ryker ikke så lett også tåler den vann.
Bjarne Heimdal
Istedenfor fiskesene kan man bruke slikt garn man i "gamledager" brukte til å reparere fiskegarn med. Den er sterk og ryker ikke så lett også tåler den vann.


Sannsynligvis. Men hvor mange av oss finner det slengende rundt omkring? Litt vanskeligere å få tak i en fiskesene, skulle jeg tro.
Så hvorfor gjøre det enkle vanskeligere enn det er?

Fiskesene får man kjøpt overalt, lett tilgjengelig for de fleste. Jeg for eksempel, kjøpte det på OBS! Supermarked

Sant nok.
Glemte forøvrig å si at det var et genialt innlegg,tusen takk.
Mvh Bjarne
Kjempe fin tråd Mona.

Lærerik er den og.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap