sette inn link i inlegg?

hvordan gjør man dette?blir ikke klok på det, skulle likt å vist det igrunn=)

Når du trykker på "svar" kommer det opp en svarboks.
Der er det 5 bokser (rett over tekstvinduet du skal skrive i)

En av de (nr 3) er en liten jordklode + et bilde av en lenke.
Klikk på den, lim inn adressen til lenken du vil ha med i innlegget.
(Pass på at du ikke får dobbelt opp med http
Jeg kan gi deg et eksempel

La oss si at jeg vil linke til en Corydoras art som heter
Corydoras oiapoquensis. Først finner jeg frem siden den er på, og kopierer nettadressen i nettleseren (url-adressen).

Så går du tilbake til innlegget du startet å skrive, og der markerer du først ordene du vil at lenken skal virke på. I dette tilfellet navnet på fisken, slik at det blir markert helt blått i innlegget du holder på å lage.

Deretter klikker du på den knappen over innleggs-skriveboksen som viser en blå jordklode med en liten kjetting på.
Lim inn url-adressen du vil linke til i boksen som da popper opp (Der står det "Url ledetekst"), klikk ok.

Skriv ferdig innlegget eller post det med en gang om du er ferdig alt.

Dermed skulle det bli riktig
Plussmedlem
Enda meir forklaring på formatering får du ved å klikke på den femte knappen - spørsmålsteiknet.
ojojjo heres goes test funker dette da? takk for hjelpen=)

Hvis du skulle sette inn et bilde av en cory funket det
ja jeg klarte det=) har ikke skjønt før jeg ble fortalt hva den jordkloden var til=P så tusen takk=)
Stine J
ja jeg klarte det=) har ikke skjønt
bare testet dette også i samme slengen for å se om jeg fikk sitatet riktig...
Dette har jeg også lurt på! Prøver meg her jeg også!
Jippiiii! Da har jeg lært noe nytt i dag og! Hah! Veldig bra, takk for denne tråden.
Bilder blir borte
Hva skjer? Noen av bildene jeg forstørrer og legger under teksten i et innlegg blir borte etter et par dager, eller kanskje til neste gang jeg logger meg inn? Er ikke sikker.

Jeg legger inn "små" bilder i innlegget, forhåndsviser innlegget, klikker på bildet jeg vil ha forstørret, kopierer bildeadresse og limer inn (bruker IMG-knappen over her).

I "Personlig akvarietråd" blir storbildene borte, men når jeg går inn og skal administrere innlegget for å forstørre bildene igjen så ser jeg at
IMG-adressen til bildet ligger der fremdeles, men bildet vises ikke.

Prøver igjen med et bilde som jeg forstørrer.






[External Image]

Det enkleste er å sette inn bildet på vanlig måte i tråden og deretter poste innlegget. Så tar du og endrer innlegget. Under innlegget vil du nå se thumbnailbildet. Klikk på dette så får du opp det store bildet i eget vindu. Nå kan du kopiere ut korrekt url. Kopier denne og steng vinduet. Tilbake i den editerte tråden setter du nå inn et nytt bilde ved å "paste" inn utr'en. Lagre på vanlig måte og nå er bildet på plass.
Shiramor
Hva skjer? Noen av bildene jeg forstørrer og legger under teksten i et innlegg blir borte etter et par dager, eller kanskje til neste gang jeg logger meg inn? Er ikke sikker.

Det er mange som klikker på forhåndsvis, og bruker adressen bildet da har i innleggene sine.
Adressen på bildet i forhåndsvist modus, er ikke den samme som i postet modus.
Følg oppskrifta til Geir, så løser det seg
http://akvaforum.no/images/forum/11006_080207105415_1.jpg
Her er adressen etter at innlegget ble postet:
http://akvaforum.no/images/forum/11006_169897_1.jpg

Slettet bildet, da det ikke har noe med tema å gjøre (tok det første på disken)
Takk for hjelpen med noe jeg stadig har glemt å spørre om...
Dette var informativt for meg som ble født lenge før internett ble vanlig i folks private hjem , ja oppfunnet forresten når jeg tenker meg om. Har lurt mye på dette og her lå svaret uten å si ifra
Bilder i innlegg
Samme her. Takk for hjelpen. Nå sitterbildene som klistret.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap