Ane sine akvarier (side 14)

Da er det bestemt, den ene 60 literen kommer ikke opp igjen. Jeg mangler uansett lys til den etter en uheldig drukningsulykke. Tenkte å pakke den pent ned i boden til krisekar og nå kan den brukes til flytte kar.

Vi satt inn mallekaret i går, men jeg ser det blir bra trangt til ledninger og slikt. Jeg skal derfor flytte vekk alt av kar og prøve hvor mye plass jeg kan lage til hender. Etter vannet er kommet i karene er det umulig å flytte på

Jeg går på ferie i dag også kl 12 er har fri helt til 4.august. Vi skal kun reise vekk den siste uken så jeg har ca 1,5 uker på å få karene på plass og ferdig! Jeg håper på at det skal gå bra! Det hadde vært så utrolig behagelig om alt var ferdig når jeg begynner i ny jobb for da blir det sikkert ikke mye tid til annet enn vedlikehold en god stund mens jeg prøver å sette meg inn i ting!

Trallalla jeg er så glad! Og så regner det hunder og katter i dag så det er perfekt inne vær Det er vel kun bergensere som kan glede seg over slike ting...
Dette har vært en god dag! Jeg har begynt på ferie, spist unsj med en god venninne og fått jobbet endel oppe på loftet. Begge reolene er på plass og 70 literen er tømt for fisk og vann. I morgen må jeg få ut all sanden og helst ta vare på alle sandsneglene Jeg har kuttet til en rot som skal festes med sugekopper til bunn, varmekablene skal limes fast og bakgrunn skal i før karet er klart til vann så det er bare å smøre seg med tålmodighet

En annen ting jeg skal gjøre er å merke ALLE ledningene med kar og funksjon, for det blir utrolig vanskelig å finne fram til rett under reolen og innimellom alle steder.

Masse arbeid som jeg gleder meg til å gjøre, ikke ofte det er den veien.
[QUOTE=Anen]Dette har vært en god dag! Jeg har begynt på ferie, spist unsj
-hehe, "unsj", det var en matrett jeg aldri har hørt om før

Så bra det går fremover med prosjektet ditt! Skal tenke det blir deilig å få alt på plass!
Jaja, for jeg er den eneste som har skrivefeil her inne

Det skal bli utrolig godt å få se gulvet igjen, lurer fælt på hvordan det ser ut etter all denne tiden Men det må vente til i morgen, orker ikke mere i dag, nå skal jeg henge opp og stryke klær mens jeg ser på Rocky
Nidar ser ut som en ballong. *ler høyt* Jeg har fått en stripete sjokolademalle i 400l og (måtte jo døpe den så det ble Nidar) den er altså blitt SÅÅ tykk bare på 1 uke. Den har lagt sin elsk på skiferhulen til venstre i karet og det passer jo bra siden Casper har høyre siden. Men snart blir Nidar vel for tykk for hulen sin med den spisingen der

Han (hun, hvem vet) tok en hel tabimin og svelgte den. Hele driten, helt alene! Så svømte han rundt som en virvelvind, coryene spratt til alle kanter og så tok han EN TIL. Hihi, nå tror jeg ikke jeg ser han på noen dager for han må jo fordøye dette. Det blir jo et digert måltid på han....

Nei nå skal jeg opp å grave ut sand fra 70 literen, ønsk meg lykke til
Gud så trøtt jeg er, men Metallica var FANTASTISK i går! Vel verdt alle pengene og regnet og vondt i beina, nakken, hodet, stemmen... Jeg er egentlig ganske vrak føler jeg, men for en konsert...

Nå har jeg spist frokost og har innsett at jeg ikke klarer å gjøre veldig mye fornuftig i dag, hodet er bare ikke med på det. Så jeg skal fylle 112 l og 70 l med vann
Det går egentlig ganske bra med meg om jeg må få si det selv. I går ble de to nederste karene ferdig. Jeg gav eheim pumpen til 70 l med 1/2 nytt filter, den biten av filteret jeg klippet vekk delte jeg opp og plasserte i de to Fluval 4+ som jeg har i 112 literen. Skal si det ble futt på det vannet da, memo til seg selv: ALDRI start pumpene før de er HELT dekket av vann! Tror jeg tøket opp en halv bøtte på første forsøk, men pumpene virker i alle fall

110 literen ble også helt tømt og vasket, varmekabler og bakgrunn ble limt fast og det har nå stått til tørk oven natten. Nå må jeg sjekke om jeg klarer å løfte den inn midt i reolen. Hvis ikker blir det andre huslige aktiviteter på meg i dag så får akvarienen vente til samboeren min kommer hjem fra jobb. Men først, aller faørst før noe annet kan skje i hele verden... kaffe
Ferdig!!!
Jeg er FERDIG!! (noe som alle vet er en blank løgn for ingen er vel fornøyd med karene sine på første forsøk). Men de er i alle fall inne i reolen nå! Jeg har da fått frigjort en skokk med invendige pumper og akvariebord som jeg håper noen vil kjøpe, men ingen krise å ha de liggende en stund heller.

Plukket ut et lite blekt krek fra 400l i dag morres, jeg tror det er den ene nye nøkkelhullcikliden som har sturet litt, men fryker at det er hongsloi hunnen min... Jeg skal nistirre når lyset kommer på...

[External Image]
Hei Anen!

Wow, det ble kjempefint! Mye jobb, men jammen er det vel verdt det!
ElinH
Hei Anen! Wow, det ble kjempefint! :D Mye jobb, men jammen er det vel verdt det!


Tusen takk. Jeg er utrolig fornøyd selv, men jeg gjør det ikke igjen
GRATULERER! Dette var jo fantastisk fint! Og stilrent, og praktisk!

-Gjett hvem som er bare en ørliten bit misunnelig

Nå håper jeg innbyggerne i det øverste karet er noen sindige karer som ikke finner på mye tull, for du må vel ha stige for å ordne oppi der?

Er spent på å høre hvordan det går med hongsloiene, og håper for all del det ikke var hunnen som tok kvelden. Var det det, er jeg sikker på at de må ha en eller annen forbannelse hengende over seg! -Kanskje en synd de har begått i sin tidligere dam som slår tilbake på de nå, så det ikke er mulig for oss å få tak på hunner? Knis!
Hehe, nei det skjønner jeg. Jeg gru-gleder meg til reolen kommer. Det er moro å sette opp kar, og det blir jo så fint når jeg er ferdig. Samtidig er det fryktelig mye jobb, og noen av karene må opp fort pga fisken.

Men fint - det ble det hos deg, ja! Flotte kar også
turnips
GRATULERER! Dette var jo fantastisk fint! Og stilrent, og praktisk! -Gjett hvem som er bare en ørliten bit misunnelig :) Nå håper jeg innbyggerne i det øverste karet er noen sindige karer som ikke finner på mye tull, for du må vel ha stige for å ordne oppi der? Er spent på å høre hvordan det går med hongsloiene, og håper for all del det ikke var hunnen som tok kvelden. Var det det, er jeg sikker på at de må ha en eller annen forbannelse hengende over seg! -Kanskje en synd de har begått i sin tidligere dam som slår tilbake på de nå, så det ikke er mulig for oss å få tak på hunner? Knis!


Hehe, det er sterbaiene og gosseiene som skal øverst og de er snille

Nei, det var en nøkkelhull, hongsloiene har det fint, gutta brisker seg, men oppfører seg ellers fint.
ElinH
Hehe, nei det skjønner jeg. Jeg gru-gleder meg til reolen kommer. Det er moro å sette opp kar, og det blir jo så fint når jeg er ferdig. Samtidig er det fryktelig mye jobb, og noen av karene må opp fort pga fisken. Men fint - det ble det hos deg, ja! Flotte kar også :D


Takk takk, du kommer til å få det utrolig bra når det blir ferdig
Jeg skal nok endre litt til på røtter og planter, men jeg godt fornøyd!
Mmmm, trøtt nå... Men godt arbeid blir belønnet.

Jeg har flyttet ene Fluval 4 pumpen til adolfoiene og satt den andre UV pumpen inn til maccusene. Jeg skrapte glasset til adolfoiene, byttet 10 liter vann med noe kaldt og puff! der var det egg på glasset! Jeg skal la de være i håp om at det blir noe utav det, men kjekt at de har startet igjen.

Nå skal jeg bare se ferdig denne episoden av Gilmore Girls og så skal jeg legge meg.
Da var ferien over og den harde hverdag skal begynne igjen. Jeg har første dag i ny jobb i morgen og gleder meg til det. Ferien har vært varm, men fiskene har klart seg overraskende bra! Kun 1 liten nøkkelhullciklide har falt fra og det er ikke værst med tanke på at det har vært over 30 grader i karene i en uke.
Lykke til i ny jobb!
Går nok ikke lenge før du har full kontroll. Selv har jeg slitt meg ut av feriemodus for å veie 1750 laks. Blir nok en laaaang dag i morgen. Men så er det rett tilbake på Farmen, vegger skal males, trær skal felles, vin skal drikkes.... Om jeg klarer å pakke unger, mann og bikkje inn i bilen igjen så er jeg tilbake på jobb om et par uker, da MÅ du komme innom på lunch. Du har etterlatt et vakum i akvaristseksjonen. Veldig klar for at noen skal skryte litt av lystoppen når den kommer på plass på stor-karet..... C U!
Det er alltid kjekt å vite at man er savnet Jeg trives foreløpig godt på den nye jobben, løper som en tulling og er dødstrøtt når jeg kommer hjem, men det kommer seg nok.

Jeg har begynt en skikkelig opprydding i stuekaret. Masse rydding av planter og røtter, har fikset på avleggere og plukket vekk masse døde blader. Men det er laaaangt ned til bunnen i karet så vi får prøve vårt beste
Pust, pes, stønn... Men nå er det bra! Jeg er nå fornøyd! (Minn meg på det om 3 uker også )
Vi burde fått et før-bilde også så vi har fått sett hvor mye arbeid du har lagt ned i dag

Det ble veldig bra nå etter oppryddingen ihvertfall!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap