Ane sine akvarier (side 15)

Nja, jeg er ikke helt sikker på om jeg vil vedkjenne meg før-bildene
Begge sverdplantene er tatt opp og plantet ned igjen. Der var MASSE hullete blader og halve stilker fordi jeg har knepet vekk litt etter litt. Den store og hele organiseringen er lik, bare mere oversiktelig og ryddet.

Neste omorganisering skal (forhåpentligvis) ikke skje før til neste storauksjon. Flere av fisketypene skal selges da, jeg skal prøve å ikke ha for mange arter (tror jeg da, mye kan endre seg før den tid)
hei anen kommer til å betale for filtret jeg kjøpte av deg nå.
Har lest noen sider bakover i tråden din i kveld, Anen, og jeg må si jeg er imponert over din innsats i hete sommerdager! For et energijern du er
Gurimalla, her i huset skjer det ingenting på akvariefronten i sommermånedene... Såvidt jeg karrer meg til å bytte vann, og jeg hopper ofte over et ukentlig vannbytte så det blir gjerne to uker mellom hver. Og der har du hatt total make-over og flyttet og ordnet... i den varmen som var i juli! *applaus* De ukene satt jeg som et slakt i skyggen med en vifte foran fjeset og leet ikke en finger

Og jeg må få lov å skryte uhemmet av den flotte hjemmesnekrede reolen din. Veldig flott! Den passet perfekt under skråtaket og alle akvariene ser sååå pene og fine ut! Jeg svelger en stor klump av dårlig samvittighet på mine egne akvariers vegne akkurat nå *uff*.... men det blir skjerpings her til høsten altså! Jeg vet om minst tre-fire akvarier som trenger fullstendig omgjøring og rens. Alle kunne trenge det kanskje, men jeg tar de mest kritiske først.

Jeg trengte å lese dette og se litt av dette, sånn at jeg får et spark...øh...på det rette stedet, og kommer i gang selv.

Keep up the good work
guttn
hei anen kommer til å betale for filtret jeg kjøpte av deg nå.


Flott det, guttn! Håper du blir fornøyd og at filteret gjør jobben sin
Hei Mona. Tusen takk for stryt, det blir tatt godt i mot når man er litt sliten.

Nå har det seg slik at jeg er litt (ufrivillig) morgenfugl, har to hunder som må få komme ut på do og hvis jeg sover for lenge i helger og i ferie så er jeg helt ødelagt når hverdagen kommer. Bruker lang tid på å komme meg til hektene igjen og derfor så står jeg opp ikke senere enn kl 9 (gjerne før 8) også på fridager. Siden det ikke kommer sol på altanen vår før nærmere 12 så har jeg jo 4 timer på å gjøre akvarieting hver morgen før det blir så varmt. Utrolig hvor mye man kan få gjør på den tiden!
Å være ute i solen fra 12 til 18 hver dag er uansett nok både for Norsk bleik hud og 2 svarte lapphunder

Jeg har ventet så lenge på å få reolene ferdig at det fikk nå være sommer og sol så mye det ville for de SKULLE opp

Det er fremdeles ting jeg ikke er helt fornøyd med, diverse planter jeg skulle ha fått tak i (jeg liker litt urskog preget), rekene mine har visnet litt vekk i sommer så der må flere til, skulle ha byttet lysrør i rimelig mange kar og vurderer et utvendig filter det de to største karene i reolen... så det mangler ikke på ting å ta seg til nei, men må jo se litt OL også (eller høre det i bakgrunnen mens man bytter litt vann).
Nå hadde jeg falt ut av systemet som gir meg beskjed når det skjer noe her inne -igjen... Det skjer nok når jeg får mail om at det er kommet et nytt innlegg i denne tråden, og så har jeg allerede lest det, så jeg sletter mailen uten å bruke linken, da tror jeg ikke jeg får flere beskjeder før jeg har vært innom tråden igjen?

Uansett, her har det jo skjedd en del, -godbiter å oppdatere seg på!

400-literen ble knallflott, -må skryte litt av at jeg har sett den "live", det var før opprydningen, og den så veldig flott ut da også!
Takk takk! Jeg er veldig fornøyd, har styrt mye nå, men håper jo på at det blir en mnd til neste gang
Jippi! Bildet mitt kom med i fotokonkurransen! Jeg tror ikke det kommer til å vinne, der var mangen gode bilder, men mallemann er en flott kar
må bare spørre men tror du filtret jeg kjøpte av deg blir for kraftig i en 15 liter eventuelt 22 liter. 400 l timen
Det blir nok litt i meste laget for en 15 liter, men det er jo bare å prøve Hvis det lager storm er det jo bare å flytte den.
men kan det være helt under vann eller må toppen av det være over vann.
det var et utrolig stort filter.
Hei. Beklager sent svar, denne uken har vært texas på jobb.
Filtermaterialet må være helt under vann ellers så kan du gjøre som du vil. Ja det er stort, det var hovedgrunnen for at jeg ønsket å ha det ut av karet mitt og solgte det billig. Det er jo bare å kutte og styre på til det blir som man vil (selve pumpen er jo god, så om man fikser litt på pumpehuset kan det blir riktig så bra).
Jeg har nå vært utrolig slapp på oppdattering av siden min. Det har skjedd endel på akvariefronten og i dag prøver jeg å flytte fisk ut av 400 literen og grøss og gru for et helvete! Nå har jeg laget fiskefelle av en brusflaske og den fungerte flott (har alt tømt den 3 ganger), men jeg har ikke fått fatt i de 4 største falcatusene. De er bare for raske... Så da må den store roten ut og de største plantene, jeg er også redd for at jeg må ha ut alle steinene som jeg har stablet så forsiktig.... Jaja, jeg skal gjøre et forsøk, får jeg ikke fatt i de så får det bare være....
Nå er jeg lei av fiskefanging... Jeg gav opp å få ut falcatusene så de får leve et langt og lykkelig liv i 400 literen... Det ser ikke ut som om hannen er blandt oss lenger så da blir de ikke flere.

Jeg har fått ut de svarte coryene (har bare 5 stk igjen, snufs), de to vanlige aenusene, albino ancistrusen og den stripete sjokolademallen. Nå skal det komme inn 3 stk melinier til og så skal jeg lete etter litt flere nøkkelhullciklider. Jeg flyttet aspidorasene ned i 400literen slik at deres kar blir tomt til de svarte coryene. Nå skal de får bo alene og få masse pleie og omsorg. Håper at de kommer seg og blir flere med tiden
Hei. lykke til med fiskefangingen da utrolig artig å følge med på tråden din

Mvh: pk
Takk takk, det er veldig kjekt å vite at noen leser tråden min
Det blir alltid litt mere styr med fanging enn man tror til å begynne med, men det går stort sett greit
Coryyngel!!! De resterende 5 svarte coryene ble flyttet til eget kar, men de har ikke vært der lenge nok til at det er deres barn. (De er blitt mye finere nå som de får fred til å bare være de 5) Det gikk pygme coryer og aspidoras i dette karet før så det kan jo være noen av deres... Men vi får se om de vokser opp og da kan jeg vel finne ut hva de er Men alltid gøy med babyer!
Denne helgen har jeg vært sååååå flink.

Den o'store husmor helgen. I går var jeg på jobb i noen timer, hentet mormor og dro på plantasjen, kom hjem med noen høstplanter til å sette ute, en altankasse (blir ikke satt opp før til våren, men nå var de på halv pris) og masse blomterpotter (3 stk går til orkideene mine, en diger til clematisene som skal stå ute og en stor til fredsliljen som står på gulvet). Etter litt kaffe så var det hjem og grave i bedene på framsiden. Der har jo alt vokst vilt og blitt helt forferdelig så jeg bestemte meg for å lage høst (dvs grave opp alle løkene og kaste alt annet). Så satt jeg ned de 3 blomstene jeg hadde kjøpt og dekket alt med bark. De tre største stueplantene fikk alle ny jord og ny potte, slik at de kan vokse enda litt mer og trenge enda litt større potte Jeg vasket bilen inni og flyttet alt av pappkasser (med og uten vetugt innhold til garagen) slik at gjesterommet er nesten tomt og klart til oppussing. Og så laget jeg middag til min kjære kom hjem.

I dag har det vært storrengjøring i alle akvariene (filtervask, ruteskraping og 50 % vannbytte). I stuekaret renset jeg slangene til eheimen også, men vannbyttet ble kun på 30 % orket ikke bære flere bøtter Jeg vasker klær til den store gullmedaljen og de skal jeg forhåpentligvis få på plass i skapet i løpet av dagen. Jeg skal også rydde, støvsuge og vaske huset og lage middag til mannen kommer hjem... Høres ikke det huslig ut så vet ikke jeg... OG jeg har vært å levert sjokolademallen til en superhyggelig jente (så nå må jeg pakke vekk ventekaret igjen)...

Ellers har vi vært å sett Wall-e på kino og den var FANTASTISK, anbefales på det sterkeste!
Anen
Ellers har vi vært å sett Wall-e på kino og den var FANTASTISK, anbefales på det sterkeste!


100% enig! Vi så den på kino fredag, og jeg vet at den skal vi ha på dvd straks den kommer ut!
Synes jeg husker noe om at du har skaffet deg nye røtter?
Mange?
Store?
Pene?
Spent på å se resultatet når de er kommet i vann
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap