Ane sine akvarier (side 26)

Grattis med ny hongsloidame ,håper det går bra denne gangen da.
Ble litt misunnelig på kampfisken din ,den høres kjempefin ut ,et bilde kanskje
Ja han var super vakker. Jeg gav min kjære i oppdrag å navngi han, så nå heter han: Red Adair.

Jeg hadde jo ikke peiling på hvem dette var så det måtte jo googles. I følge Wikepedia var han en "renowned American oil well firefighter". Så det var jo et passende navn på en fisk må jeg si

I går ble problemkaret tømt og vasket, varmekablene ble silikonert fast denne gangen og lagt lenger bak i karet. Det er jo der plantene står og coryene har en tendens til å grave fram varmekabler som ligger framme ved glasset.

Og så er det 400 literen i stuen. Tror kanskje jeg må begynne med det slik at jeg kan høre på skiskytingen samtidig
Lunsj, hmm, deilig yoghurt og korn.... Nå har jeg renset eheimen i 400literen inkl slanger (gud det var lenge siden det). Jeg har også røsket vekk hele javabregnen og har plantet inn alle avleggerne i steden for. De stor bladene var blitt fryktelig stygg og dette var også på høy tid. Så har jeg plantet litt om og byttet 100 liter vann.

Jeg kjenner jeg vegrer meg littebitte granne til å begynne med sandvaskingen... Men nå skal jeg se ferdig jaktstarten og drikke te. Så må jeg ut med hundene og se om jeg må måke litt snø. Så kan jeg begynne å tenke på sanden... Jeg SKAL bli ferdig i dag! Har bestemt det.

Så skal jeg bruke kvelden på å ikke være hjemme så da er det ikke noe dårlig samvittighet for at jeg sikkert ikke har tid til å rydde slik som jeg hadde tenkt....
Ferdig!!! Nå er jeg lei. Det har vært helt utrolig mye trakking og bæring og nå er karet oppe, pumpene går og plantene er satt nedi. Denne gangen har jeg bare 3 små sverdplanter (to med slike prikker på bladene) og en anubias på en rot og litt javamose.

Jeg såg også at en av concolorene hadde sneket seg inn til adolfoiene, menmen den får klare seg. Jeg har ingen planer om å flytte på fiskene på lenge enda. Minst 3 uker til, orker ikke stresse hverken de eller meg på en stund nå da
STOL

Pappa kom innom i går med en gigantisk lenestol som de skulle kvitte seg med og den står nå pent plassert forran akvariereolen min på loftet! Den er dødsdigg, skikkelig kosestol, men håpløs til alt annet enn lesing og titting på ting Ikke er den så tung heller så det lar seg helt fint gjøre å flytte den når det er på tide med vannbytting igjen. Jeg har store planer om å sitte å glo i minst en time i dag (med notatboken ved min side så jeg kan skrive ned nyinvesteringer og forandringsplaner)...
Da er jeg blitt den stolte eier av 7 stk yngel fra Regnbueciklide . De går i det nyoppsatte karet helt alene. Jeg hadde kanskje ikke turd å selge de så små, menmen, de er nå kommet i hus nå. Jeg fikk se foreldrene og de var nydelige!
Nydelige fisker , grattis med de
Begynner å nærme seg med stormskritt nå Ane
Har forresten et tantebarn som gifter seg dagen før .
Ja jeg vet! Jeg har i dag og i morgen igjen på jobb, så skal jeg ha ferie i en uke! Jeg tror aldri jeg har gledet meg så mye til en ferie noen gang. Det har vært texas på jobben i det siste og jeg må jobbe hardt med motivasjonen, men nå er det snart bra.

Vi reiser opp til Stryn på torsdagen, så vi har hele fredag på å dille og slappe av og det skal bli helt herlig. Så må jeg øve på mitt nye navn for alt av kort og pass og alt må jo bli nytt. Men det er vist ulykke å øve på det før bryllupet så vi tar ingen sjanser
Da har jeg tatt en liten fôringsrunde og de nye småttisene ser ut til å klare seg veldig bra. De fyker rundt i karet og snapper etter mikroorm. Det ser ikke ut som om de har gjort noe annet hele livet
Da sitter vi her igjen da... på jobb og venter på at Salmonellaen skal bli ferdig å kjøre... og håper inderlig at jeg ikke finner noe for da kan jeg gå hjem om ca 30 min Skulle jeg finne noe blir det maaaange timer mere jobb før jeg kan ta ferie.

Jeg skal ha fri neste uke (JIPPI!) og kan nesten ikke vente med å kunne sove heeelt til 8-9 hver dag!! Nå regner det ganske bra i Bergen og jeg håper det skal styrte ned noe dyrisk i helgen slik at joggeruten "min" skal bli snø og is fri. Det har bare ikke vært noe gøy å gå på stien de siste 2 ukene. Alt har vært glatt og tungt og hundene blir full i snøballer i pelsen og de får jeg jo IKKE plukke av for det lugger. Så hele huset er full i sand og vann selv om jeg vasker annen hver dag... Vår nå anyone?

Ellers skal jeg sette opp artemiaboksen i dag (den lille svarte som ikke bråker eller lukter). Jeg kan tenke meg at de nye ciklidene gjerne vil ha litt mere levendefôr. De reagerte veldig bra på microormene i går så artemia blir vel bra. Ellers så skal jeg kjøre litt vannbytter i dag, må bl.a prøve å se om apisto yngelen fremdeles er i det lille karet. Jeg tenkte at den kunne flytte ned til baby ciklidene, de er ikke så mye større enn apistoen, dessuten er det goooood plass i karet.

Jeg ser også at min kjære Red Adair skal få bli boende i 60 literen der han er. Det er mye mindre strøm i dette karet og han har allerede begynt å lage skumrede i det ene hjørnet. Svømmer side ved side med concolorene og spiser malle tabletter. Han er bare såååå fin (og det irriterer meg grønn at jeg ikke finner kabelen til kamera i rotet mitt slik at jeg kan få lagt inn flere bilder). Jaja, kanskje jeg skal rydde i helgen
Huff... det var den apistoyngelen. Jaja, sånn kan det gå. Og det er bare 6 stk regnbueciklider igjen...
Hvordan gikk det med bryllupet ? bilder
Her kommer noen bilder fra bryllupet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
GRATULERER, GRATULERER, GRATULERER! @-->--
Flotte bilder! Og du ser jo meeeget fornøyd ut
Skjønner det var kaldt, ja!

(Er det bare meg, eller har bildene blitt en smule strukket i bredden når du postet de i tråden din? Den fjordingen hadde da fryktelig lang mage?) -Mulig det er feberen som snakker her
Der kom der bilder ja ,dere var kjempeflotte begge to ,så stilig å komme til hest til kirken da
Så nydelige dere var! Gratulerer så mye
Tusen takk alle sammen.

Ja jeg er utrolig fornøyd (jeg har jo funnet drømmemannen min og går i den nydeligste kjolen jeg noen gang har eid, ville ikke du vært glad da?).

Hesten var en overraskelse fra mine foreldre. Den kjørte oss fra kirken til hotellet der vi skulle ha middagen. Jeg aner ikke om bildet er strekt noe... Det var en stor hest
Nå begynner endelig denne dagen å bli levelig (og nå er det snart natta).

I dag ringte klokken 04.30, jeg skulle på reinholdskontroll på et slakteri og da må man være ferdig FØR produksjonen begynner, altså grisetidlig. Så har jeg vært hos tannlegen og borret to hull og denne gangen satt bedøvelsen i skikkelig lenge. Nå kan jeg endelig spise igjen uten av noe lekker ut av ene munnviken og jeg laget meg en deilig grønnsaksbanding i ovnen.

Ellers har dagen blitt brukt til ryddig. Det er ikke så ille når jeg først kommer i gang, men å komme i gang.... det er vanskelig det
Dette har vært en begivenhetsrik helg. Fest på fredag, IKEA og navnedagbesøk i går og hundeutstilling i dag. Vår yngste tispe ble Utstillingschampion i dag! Hun fikk sin andre CACIB også og slo premietispen til en av østlandsoppdretterne og jeg var meeeeget fornøyd med henne i ringen. Hun oppførte seg strålende.

Nå har jeg byttet vann i akvariene og skal snart ut på tur før det er kino i kveld... Puh, det skal bli godt å komme seg på jobb å slappe av

Jeg har også fått to nye fisker. En hann og en hunn av L144! De er aldeles nydelige og var en bryllupsgave fra Turnips. Kom med eget hus og greier. Til og med Terje synes de var fine og jeg er super fornøyd!
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap