Ane sine akvarier (side 27)

Dette er bare helt utrolig... Jeg er så trøtt og sliten for tiden til tross for at lyset er på vei tilbake. Denne uken har vært knallhard og den neste blir enda værre. Vi skal gjennom en revisjon på jobb og det er fryktelig slitsomt.

I dag ble det ikke vannbytte, så det får jeg prøve å skvise inn i uken. Puff og ikke klart jeg å få fri i påsken heller.... Stønn, ork, blæ...
Sett slikt, der var den uken gått.... Vi har hatt revisjon av norsk akkreditering på jobben denne uken så overskuddet har vært likt null på hjemme fronten. Det eneste jeg fikk meg til å gjøre i går kveld var å begynne å lage takkekort, mumse snop og se på Catwoman med et halvt øye (gud det var en dårlig film det...)

Jeg kjøpte forresten et lekspar med Smaragd ciklider i går, de går foreløpig sammen med regnbuecikildene. De var aldeles nydelig!!! Jeg tror aldri jeg har sett en ciklide som jeg falt så pladask for! I morgen skal jeg ha et skikkelig vannbytte i alle karene, rote på plass sand (noen andre som har fisker som graver eller?) og rense i alle fall tre filter. Tror ikke jeg får tid til å sette opp det siste karet, men når jeg gjør det flytter regnbuene inn hit med en gang! Smaragdene skal få bo i 110 literen sammen med Buster og Bella helt alene (vel, der er to endler hanner, men de plager jo ikke noen). Da må de vel få nok plass alle fire til å lage masse nydelige babyer til meg.
Nå er det leeeenge siden jeg har postet noe her... Det har skjedd litt, men ikke så veldig mye i det siste. Det går stort sett i mating og vannbytte.

Jeg holder på å prøve med på en permanent plan... *Hahahaha, klaske seg hardt på låret* Som om jeg noen gang får det til...

Jeg er ikke videre fornøyd med karet til adolfoiene og arcuatusene. Hvis jeg tar dette "ned" og flytter alle fra 70 literen til 110 literen, så klarer jeg kanskje å fange den siste concoloren som lurte meg forrige gang. Den skal selvfølgelig opp til de andre vennene sine, tror vi at gjensynsgleden blir stor?

Smaragdciklidepalettparet får da 70 literen helt alene og jeg skal gi dem hele 3 kokosnøtter å velge mellom, men holder det enkelt med plantene, kun gulrotgress slik at det kanskje for en gangs skyld kan se litt ryddig ut hos meg... Hehe, enda en morsom tanke, Ane ryddig? Jeg synes jeg rydder hele tiden, men det blir liksom aldri ryddig...

Bella og Buster (mine L144 for de som ikke hadde fått det med seg enda) flyttes til 60 literen med kanonportene slik at de får sin egen hule i fred.

Da vil det blir igjen 4 swartzier, 10 arcuatus og 7 adolfoier av coryer i 110 literen. Regnbueciklidene må jo være her også, men de er små enda og plager (nesten) ingen.

Tror jeg må sette meg ned å lage flytskjema for denne flytteprosessen
Stønn, nå var jeg inne på profilen min og grøsset litt over hvor lite oppdattert ting er... Jaja, det kommer vel en tid for det også. Jeg har jo klart å få meg fri torsdag og fredag rundt himmelspretten, kanskje det blir en fin mulighet (siden helgen er opptatt)... Grøsse, jeg liker jo å være aktiv, men nå blir det litt mye føler jeg...
Kjenner til det der, ikke fått gjort noe særlig her de siste ukene. For enten er man opptatt eller så er man så sliten at helga brukes til å sova.
Du har vært mye fraværende i det siste ja ,både på nett og på møter.
Håper det roer seg på jobben snart så du kan få mer tid til din akvariehobby.

Ingenting er mer frustrerende enn å i føle at en ikke får gjort det en har lyst til.
Ja, det er lett for at det kan ta litt overhånd alt sammen, men men, det roer seg sikkert etterhvert. Eller så blir jeg bra flinkere til å jobbe mer effektivt

Jeg skal prøve å ha en ukentlig oppdattering og virkelig prioritere klubbkveldene. Det er jo bare en kveld i mnd og det burde jeg virkelig klare å få til. Ingen flere unnskyldninger

Men nå skal jeg ha en pils, popkorn og planlegging av akvarienen (Eller munkholm for å være helt korrekt, men det rimte ikke like bra)
Håper det og som du sier en dag i mnd. er ikke mye og nå er det snart sommer så da er det kun 2 ganger igjen og lang pause til neste gang

Kos deg i kveld da og slapp riktig godt av ,det har du nok fortjent
Anen
Stønn, nå var jeg inne på profilen min og grøsset litt over hvor lite oppdattert ting er..


Sånn som denne på profilen din:
"Men nå har jeg og samboeren kjøpt rekkehus og der er det bedre plass. "

Samboer har blitt til ektefelle siden siste oppdatering etter hva jeg skjønner Hehe (ja, for vi snakker vel om samme mann....? *knegg*)

Og jeg må si den brudebuketten din var bare helt råflott! Ah, nydelige farger! Nydeligste jeg har sett. Finere enn min egen til og med :p
Selvsagt var både brud og brudgom også nydelige på den spesielle dagen Takk for at du delte det med oss.
Ja Mona, det er samme mannen og samme huset Det er egentlig litt flaut når jeg tenker på det, må fikse opp i dag.

Sant buketten var flott! Jeg hadde bare snakket med blomsterdamen på telefon (siden vi giftet oss 5 timer kjøring hjemmefra). Vi hadde sendt mailer med bilder av meg og kjolen litt fram og tilbake, men hun fikk egentlig frie tøyler. Jeg var superfornøyd med resultatet på buketten og håret mitt og kjolen og maten og aller mest med at mannen sa ja

Jeg har forresten kjøpt meg to roser til hagen i år. Peace og Dame de Cour. Jeg er litt usikker på om de passer i samme bed siden høyden blir så ulik, men jeg må begynne i det små og de kan jo flyttes på hvis det ikke passer til neste vår
Denne helgen har jeg gjort en karftinnsats på akvariefronten. Flyttet 60 literen til et litt mer stabilt bord og satt inn 20 stk glødelysdanio til karantene her. Jeg har flyttet adolfoiene og arcuatusene til 110 literen og gitt karet deres til smaragdciklidene i håp om å få babyer

Regnbueciklidene skal flytte ut, fanget og klar alle utenom EN LITEN JÆVEL! Jeg såg det ikke får nå og nå har jeg jo flyttet tilbake alt av røtter og planter og nye fisker og jeg ORKER IKKE å gjøre alt en gang til... Så den blir bare boende til neste gang jeg skal omorganisere...

Men nå skal jeg vente på en telefon fra hun som skal ha regnbuene og så skal jeg sove... Ny uke i morgen og den kom litt for brått på kjenner jeg
I dag har jeg renset den utvendige Eheimen i 400 literen og luket! Nå ser det fryktelig åpent ut, men jeg vet jo at det gror fint til igjen så det er bare å smøre seg litt med tålmodighet. Jeg har også tatt ut to små røtter og skal ha inn noen andre tenkte jeg. Roten som har windeløv over hele seg trenger også en ryddig. Plantene er blitt utrolig stygg så jeg tror den går i bosset ved neste omrokkering.

Jeg fant også de største nøkkelhullcikliden død. De to største var jo voksne da jeg fikk de av Turnips så det var vel alderdom som gjorde utslaget, siden de andre 4 ser veldig fine og friske ut.

Ellers så har jeg gomlet nedpå en pose seigemenn og ser på boksing på tv. Ingenting er så digg som å se på andre slite når en seg bare slekker
Nytt perspektiv på livet :-)
Dette har ikke noe med akvarier å gjøre, men jeg har fått en ny dimmensjon i livet, næmlig fugleperspektiv

[External Image]

[External Image]
I går var en veldig trist dag. Vi måtte avlive den eldste hunden vår. Hun hadde gått litt ned i vekt og vært løs i magen så vi tok henne med til dyreklinikken. De fant store kreftsvulster i lungene og magen, så vi valgte å la henne slippe mer....

Veldig vanskelig å ta farvel med et familiemedlem som har vært med oss i 12 år.
Jippi! I går kveld satt jeg å så på viftereken min leeeeenge. Fikk til og med tatt noen halvgode bilder, så jeg må se litt nærmere på de om de kan legges ut Men den er så kul, überkul faktisk

Ellers er ikke sommeren akvarietid, jeg mater og bytter vann. I det siste har det vært mye bytting av vann siden det er så varmt, men andre endringer har ikke skjedd.
God morgen

Jeg hadde helt glemt viftereken du fikk, den er en skikkelig snåling! Bra den viser seg litt frem da, hvor den sitter avhenger jo helt av hvor det flyter flest godbiter forbi. Gleder meg til bilder!
Jeg har en plan!
Da har jeg satt opp helgens fiske-flytte-maraton-plan!

Den består bare av 13 punkter så dette skal gå som en lek, forutsatt selvfølgelig at fiskene gjør som de skal og blir med inn i hoven uten protester.... hahaha *klaske seg på låret*, men vi skal nå gjøre et forsøk ("Vi" i den forrige setningen er selvfølgelig meg og mitt alterego Super-fiske-fanger-Ane som har lovet å hjelpe meg med dette)

Jeg fôrer ikke i dag og setter opp fiskefellen når jeg kommer hjem så får vi se, har hatt litt varierende hell med den, men alt hjelper

Av og til lurer jeg på om jeg noen gang kommer til å bli fornøyd med fiskesammensetningen i karene mine, men kommer alltid til den samme konklusjonene at "Nei, det gjør jeg nok ikke"...
Gud jeg er så god!
Pizza og øl... mmmm... deilig!

Jeg synes jeg fortjener det nå etter to timers endevending av 400 literen så er det blitt fanger 4 stk nøkkelhullciklider som selges i morgen, 5 stk C.simli som skal flytte opp på loftet til oppfeting og en sort prins. Han skal nå få svømme litt rundt i murerbøtten i helgen og hvis ingen vil ha han før mandag slipper jeg han bare ut igjen i karet. Han kan få bli gammel og grå hos meg hvis ingen har artsfrender i nærheten.

Det eneste jeg virkelig liker med slike omrokkeringer er at jeg får luket skikkelig. Noen planter bare kastet jeg for de var enten istykker-tygget av L-mallene mine eller overgrodd av alger! Det andre jeg liker er at jeg får se Caroline, min utrolig nydelige L199. Hun er bare fantastisk vakker og hvilket temprament! Hun regelrett freser når jeg roter med tilværelsen hennes Burde virkelig satt inn støtet for å finne en mann til henne, men det får bli til høsten.

Jeg er ikke heeeelt ferdig med dagens innsats, men først litt hvile og mat

I går flyttet pallett paret mitt ut og inn hos CK. Karet deres skal ryddes og bli hjem til C.similiene. Det bør definitivt gjøres i dag slik at coryene slipper en hel natt i bøtten. Får håpe jeg rekker det før natta kommer å tar meg. Det har vært en lang uke så om 2-3 timer bør jeg være i senga...
Bladde litt i min egen tråd for å se når jeg satt opp 400 literen. 20.mai 2008... Oj... Trodde ikke det var så lenge siden
Phu, ferdig for i dag. Nå har similiene kommet løs i "nytt" kar så får vi se om de liker seg der. På tide med siste turen med hunden og så natta.
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap