Ane sine akvarier (side 29)

Så fikk du endelig weitzmanier hus ,grattis ,nydelige coryer
Jepp Jeg er superfornøyd med det!!! De er ganske små enda, men det skal bli kjekt å se dem vokse til
EGG!!! Jeg har i dag telt 43 egg på glasset til mine grønne Corydoras

De ser ikke befruktede ut, men det gjør ikke noe for jeg har ikke tid å plukke de ut uansett, men vi må jo la ungdommen øve seg
Vel, da var enda en storauksjon over og denne gangen gikk jeg i pluss! Det er ikk ofte, men jeg hadde ryddet godt i skuffer og skal på loftet og funnet fram masse ting som jeg ikke bruker lengre og prosjekter som ikke ble noe av og det gav litt fortjenese det

Jeg kom hjem med 4 stk Corydoras venezuelanus , 5 stk Ancistrus tritadiatus , en pose blåreker og en pose kirsebærreker fra Turnips (byttehandel som alltid) og en del flotte planter!

Jeg er veldig fornøyd
Grattis med nye flotte coryer Ane ,håper du fikk begge kjønn så det kan bli noen yngel etterhvert

Hadde tenkt å by på disse jeg også ,men det var jo litt vanskelig når jeg ikke klarte å komme med dit

Husk å få tatt noen bilder av de som du kan legge ut .
Ja, de var bleike og tufs i posen så håper de finner seg til rette og vil vise sine fine farger senere.

Masse god bedring til deg!
Takk skal du ha ,begynner å bli rimelig lei av å gå sjuk nå


Håper venezuelanus dine får de skikkelige ,flotte fargene jeg har sett på bilder av de ,lykke til med de .


Sitter her å smiler for meg selv på en mandagskveld.
På fredag var jeg og Turnips på Midtun Zoo i Åsane og lekte "tøm karene", de hadde jo halv pris på fiskene og vi skulle shoppe

Hun tok resten av [URL= http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3098] klovnekilliene [/URL], og resten av noen dritkule moskito-rasbora og jeg endte opp med et par Nigeria killi , 5 stk gyppi (ja jeg vet jeg ikke skulle ha de igjen, men disse var de kuleste jeg noen gang har sett!) og resten av en VF gruppe med C. rabauti (11 stk).

Tror han som hjalp oss i butikken ble litt overveldet da han fikk "nei, vi er ikke ferdig enda", "sjekk under roten en gang til, vi vil ikke etterlate oss noen enslige coryer", "det var de to posene som var hennes og disse tre som var mine" og "ja vi må ha frossen fôr også!" presenter i rask rekkefølge

Men gøy var det!
Ja tusen takk for turen! Veldig viktig å ha med seg en motivator og felles fiskefantast når man skal svi av penger på fisker som er så små at en vanlig person nok bare ville trodde det var litt rusk i vannet Jeg synes nå vi fikk med oss mange godbiter hjem jeg! Er superfornøyd med mine nye microfisk i alle fall

Vi må absolutt ta oss en tur tilbake om ikke så lenge så vi finner ut hva de hadde planer om å fylle opp alle de nye reolene med!
Åhhh ,de moskito-rasbora skulle jeg gjerne hatt ,utrolig flotte fisker .
Sølvi Gullaksen
Åhhh ,de moskito-rasbora skulle jeg gjerne hatt ,utrolig flotte fisker .


Ja DE er jeg fornøyd med kan du tro! "gnir meg i hendene" Tror jeg fikk mellom 23 og 25 stk et sted -kom ut av tellinga jeg men kanskje du Ane har oversikten? De lyser i alle fall knallrødt på lang avstand-en god investering!

Men de guppiene Ane kjøpte er nå det råeste jeg har sett! Helt fantastiske i fargen -knallgul, sort og (sølv? eller er jeg på jordet nå) Hadde det ikke vært for at guppyer ikke trives hos meg skulle jeg hatt et helt kar med disse! Du må prøve å få tatt noen bilder av de Ane!
Det endte opp med 23 stk rasbora Du vet meg og tall

Jeg skal prøve å ta noen bilder, men de er jo ikke videre fllink til å stå i ro...
turnips
Vi må absolutt ta oss en tur tilbake om ikke så lenge så vi finner ut hva de hadde planer om å fylle opp alle de nye reolene med!


Flott dere likte det gode tilbudet vårt. Jeg lurte på hvem som hadde kjøpt de c. rabaut, men nå vet jeg det.

De nye reolene er fylt opp i dag, ikke så mye spennede for dere tipper jeg. Vi fikk litt discus noen rokker og en del større ciklider.
Men det kommer en spennede sending fra Colombia om rundt to uker. Av coryer kan jeg nevne Corydoras armatus, Corydoras concolor og Corydoras leucomelas.

E
Erlend D Bertelsen
De nye reolene er fylt opp i dag, ikke så mye spennede for dere tipper jeg. Vi fikk litt discus noen rokker og en del større ciklider. [B]Men [/B]det kommer en spennede sending fra Colombia om rundt to uker. Av coryer kan jeg nevne [I]Corydoras armatus[/I], [I]Corydoras concolor [/I]og [I]Corydoras leucomelas[/I]. E


Var ikke så mye spennende i dag nei.
Skulle snakke med deg, men plutselig var du borte..
Ok Colombia den sendingen kommer fra. hehe han andre sa Peru.
Gleder meg. Gikk helt glipp av salget deres.

en tøff rasbora det der.
Erlend D Bertelsen
Jeg lurte på hvem som hadde kjøpt de c. rabaut, men nå vet jeg det.


Ja Ane er jo kjent for å ha en god nese for pene coryer. Selv her hvor de gikk på sort sand og så helt sjokoladebrune ut skjønte hun at det skjulte seg noen nydelige godbiter
Sukk for en uke... Det har vært helt krise på jobben to av tre faste ansatte har vært ute i sykemelding så det er meg og en helt fersk en igjen på jobb, jippi... og slik skal det være i allefall fram til torsdag så får vi se om de kommer igjen.

Så mine stakkars fisker får mat, men ikke så mye beundring som de fortjener. Særlig mine nye coryer, de har vært som coryer flest når de kommer til ett nytt kar, overalt! Hele tiden! Og de spiser rosenkål...? Aldri sett det før, men rabautiene likte det godt de

Nå skal jeg bære opp 50 liter vann til lufting til i morgen og så håper jeg på å få tatt noen skikkelige vannbytter (og sneglekverking) og kanskje noen nye bilder av karene. Det er ikke så oppdattert på profilen min ser jeg
Da må du knipse noen av rabautiene, jeg er så nysgjerrig på hvordan de ser ut når de viser sine "true colours"
Ja jeg skal prøve på det, de og guppiene.

Men jeg må få slenge med et lite jubelhyl før jeg kaster meg i dusjen. Jeg har fått yngel på mine grønne coryer! To små streker pilte over sanden nå nettopp. Jeg satte da strakt i gang å fôrte med knust diskusgranula og tror dere ikke begge to kom og spiste med en gang! Kjempekult! Litt usikkert om de klarer å vokse opp selvsagt, men nå vet jeg at jeg har begge kjønn av de grønne, så i morgen setter jeg opp artemia igjen (den som ikke bråker) og skal passe litt ekstra på dem
Grattis da! Så morro, og når de til og med spiser tørrfor er jo sjansen stor for at de vil klare seg fint! Krysser fingrene!
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap