Ane sine akvarier (side 30)

Grattis Ane ,så gøy da
Foreldrene er forresten oppvokst med "tørrfor" da dette med å klekke artemia er helt min greie. Så det skal nok gå bra ,lykke til med de.
Skulle ønske mine ville sette igang igjen .
Jeg har en slik [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=138&produktid=859&Navn=05. Fødekasser&HKatID=30] svart dings [/URL] til klekking av artemia. Den er uten luft så det er ikke de store mengdene en kan klekke i slengen, men jeg synes den er veldig kjekk.

Jeg har selvfølgelig et brusflaske oppsett også hvis jeg skulle finne på å sette opp yngelkar igjen, men foreløpig skal de få vokse opp meg foreldrene hvis de klarer det Hos de grønne coryene er det kun noen kirsbærreker som bor (og masse skivesnegler.... girr... skal på skvisejakt nå...) så der har de gode sjanser.
Bare noen raske bilder av ny fisk før jeg løper på trening.

De to første er mine nye guppyer, dårlig bilder ja jeg vet, men de står ikke akkurat i ro da Og det nederste er C.rabauti, her kom fokuset litt feil, men dere tar poenget

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jeg tok også to oversiktsbilder over hvordan jeg har det hjemme nå.

Stuekaret og akvariekroken på loftet. Gjett hvem som pleier å sitte i den stolen da? Jeg har bestilt et nytt kar som skal stå der som den lille lampen er, men det skulle vist ta sin tid før jeg fikk det

[External Image]

[External Image]
Anen
Jeg har en slik [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=138&produktid=859&Navn=05. Fødekasser&HKatID=30] svart dings [/URL] til klekking av artemia. Den er uten luft så det er ikke de store mengdene en kan klekke i slengen, men jeg synes den er veldig kjekk. Jeg har selvfølgelig et brusflaske oppsett også hvis jeg skulle finne på å sette opp yngelkar igjen, men foreløpig skal de få vokse opp meg foreldrene hvis de klarer det :-) Hos de grønne coryene er det kun noen kirsbærreker som bor (og masse skivesnegler.... girr... skal på skvisejakt nå...) så der har de gode sjanser.



Tror jammen jeg må anskaffe meg en slik en også.Kunne jo vært artig å få litt artemiaklekking uten altfor mye styr .


Koselig den akvariekroken din på loftet
veldig koselig loft! kan se for meg hvordan det hasdde vært å sitte der med laptopen på fanget og se på fiskene (:
Sølvi Gullaksen
Tror jammen jeg må anskaffe meg en slik en også.Kunne jo vært artig å få litt artemiaklekking uten altfor mye styr . Koselig den akvariekroken din på loftet :)


Ja jeg er veldig fornøyd med den, veldig sytalaust og ikke noe arbeid. Bare sett opp, vent 2 dager, høst i 2 dager og vask Latmans artemia...

wendetta: ja jeg sitter her mye. Hiver oppi litt røde mygglarver i alle karene og sitter heeeelt stille så kommer fiskene fram
Når jeg nå var så godt i gang med bilder.

Her kommer to av herr (eller kanskje fru) viftereke.

[External Image]

[External Image]

Dette er Carolyn, hun er en L199 malle og en av yndelingsmallene mine. Bare så trist at jeg aldri har klart å finne en mann til henne...

[External Image]

[External Image]
Jee, endelig bilder Nå har rabautien fått tilbake utseesdet sitt ser jeg! Da du kjøpte de så de mest av alt ut som mørke aeneuser...

-Du må nevne hvor stor viftereken er, for det er jo ikke lett å se på bildet. Da den bodde hos meg må den jo ha vært ca 15 cm eller noe, og nå etter skallbytte er den vel enda større vil jeg tro? Snart middagssize på den?
Viftereken har byttet skall to ganger siden jeg fikk den, men jeg synes ikke den er noe nevneverdig større... Så den er vel 15-17 cm tenker jeg, vel maks vil jeg tro... Jeg skal kjøpe meg en til så snart jeg finner en, ellers så blir det å vente til ut på våren og bestille fra akvariereker.no
Flott kosekrok du hadde.
Hadde vært noe å hatt ja.

Sendt deg melding om L-199.
Jeg er innom Midtun jevnlig å leter etter en L199 hann, men de som blir solgt i butikkene er oftest veldig små og Carolyn er voksen så det hadde vært hyggelig å få tak i en voksen. Men jeg holder øynene åpne og så får vi se hva vi finner.
Sukk... det er mandag... Det er altså litt kort med bare en dag fri... Menmen, jeg fikk mail fra Aquamanias i natt en gang om at de enda ikke har fått akvariet.... sukk...

Det er et AN Cocoon 5 på 28 liter som skal stå øvert inne i kroken, der som lampen sto på oversiktsbilde. Jeg har ferskvannstang og hengemose som skal oppi der og planen er et rent rekekar (hvis jeg klarer å få det til da)... Det hadde vært kjekt om det kom til jul slik at jeg kan bruke noen av fridagene i romjulen til å putle Jeg har også bestemt meg for at hvis jeg får tak i en gruppe habrosus så skal de få bo der sammen med rekene...

[External Image]
I feel you Her jobber ikke hjernen kjapt nok til at jeg klarer å forfatte det jeg egentlig skulle skrive her gang... kommer tilbake om litt når det er mer omløp i toppen!
Det nytter å mase Fikk hentelapp fra Aquamanias i går som jeg skal hente på vei hjem fra jobb idag

Gleder meg veldig til å sette opp dette rekekaret! Jeg har masse bilder oppi hodet, men det blir jo aldri helt som jeg har tenkt likevel...

Jeg tror C.adolfoiene mine har likt flyttingen til nytt kar veldig bra, de er mye fremme og svinser. Jeg hadde litt betenkeligheter med å sette skattene på elvegrus, men det ser ut til at de stortrives. Det er jo ingen skarpe kanter så jeg lar det være.

Jeg lurer på om jeg har knekt rekegåten, for jeg ser til stadighet reker over alt i de to karene jeg har dem i Tror mellomlagring av vann var tingen her i huset
God morgen

Så bra karet ikke brukte lenger tid enn dette da! Knall å få det på en fredag også, så har du et nytt leketøy å kose deg meg i helgen.

Veldig bra at rekene ser ut til å trives! De er jo generelt sett temmelig hardføre (det må de jo være når jeg kan finne reker som har gått månedsvis i en bøtte med noen planter og en vannskvett feks). Men så er det den x-faktoren da, et eller annet som er veldig vanskelig å bli klok på som avgjør om de overlever eller ikke.

Får håpe at hos det var den mellomlagringen av vann som løste problemet
Nå er mitt nye kar vasket og satt på plass, sand og noen steiner er satt nedi og jeg skal feste ferskvannstangen på ene roten. Jeg har også ønsket meg en slik rekehule til jul så jeg kommer ikke til å feste hengemosen til noen ting før jeg vet om jeg får en slik
Jippi! Nå har jeg sett corydoras yngel i 3 av 4 kar Både hos de grønne, hos smili/weitzmani og hos venezuela/rabuti! Små streker, men jeg ser dem ikke akkurat ofte så jeg vet ikke helt hvordan det går med dem. Men det går jo ann å håpe at de klarer å vokse opp på egenhånd
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap