Ane sine akvarier (side 31)

Så gøy ,det er noen som er heldig ,her er det helt tørke for tiden
Håper at mange vokser opp,alltid ekstra gøyt når man får yngel til å leve opp i foreldrekaret.
Grattis! Gjett om jeg krysser fingrene for at det er venezuelaene som blir flere i alle fall -og at yngelen klarer seg på egenhånd og at de blir så mange at noen må flytte hjemmefra etter hvert
Takker, det er veldig kjekt når fiskene blir flere

Jeg har satt opp det nye karet nå, tar det heeeelt enkelt. Jeg tenkte jeg skulle gjøre det til en forandring, kanskje det blir bra Jeg har modifisert filteret littegranne, det var kun en liten filterplate i orginalt så jeg snek nedi en stripe blåfilter både forran og bak den orginale platen. Tok seff å kuttet av en blåfiltermatte fra en av de modifiserte Fluval 4+ som jeg har gående (veldig stabile og kjekke filter det) i håp om at det kan kickstarte ting litt.

[External Image]

[External Image]

Og så måtte jeg ta bilde av adolfoiene som spiser

[External Image]
Nydelig bilde av adolfoiene.
Fester du mosen på bildene med tråd, strikk?
Karet ble fint det. Kostet mye?
Pygmeene trives nå fortsatt og er aktive hele karet rundt. Gøy å se de 8 samlet på tur. Hehe
Hvilken lampe er det på karet ?
Har et lignende kar selv på 45 liter og sliter med å få ny pære til lampen derfor spørsmålet
Black_Flys
Nydelig bilde av adolfoiene. Fester du mosen på bildene med tråd, strikk? Karet ble fint det. Kostet mye?


Takker, det er litt gøy å få så mange aldersgrupper med i samme bilde
Jeg har festet ferskvannstangen med vanlig sytråd, mens mosen bare ligger å flyter. Jeg må vente til etter jul med å kjøpe ting for jeg har sendt ut detaljerte lister til hele slekten MEN i morgen er det jo desember!!!

Karet kostet (inkl porto) 1300 kr og jeg er kjempefornøyd med det! Selv om produsenter insisterer på å klistre store merkelapper over alt på glasset...

Black_Flys
Pygmeene trives nå fortsatt og er aktive hele karet rundt. Gøy å se de 8 samlet på tur. Hehe


Så flott at de vister seg hos deg og at de har fått flere venner! Jeg blir alltid så glad når jeg får litt oppdattering på fiskene jeg selger.
Sølvi Gullaksen
Hvilken lampe er det på karet ? Har et lignende kar selv på 45 liter og sliter med å få ny pære til lampen derfor spørsmålet :)


Lampen er en Aquatic Nature Solar Duo Boy. Den har to små moonlight pærer og en Solar Lux pære på 13 watt i farge hvit. Det ligner egentlig på en litt fancy vanlig knutepære.

[External Image]
Da er det nok ikke den lampen ,synd for meg men bra for deg
Her er navnet på den lange planten vi delte etter storauksjonen:
Cryptocoryne crispatula var. balansae

Har du forresten sett at 6377 unike brukere har vært innom og lest i tråden din? -Det er like før du oppnår kjendisstatus jo!
turnips
Her er navnet på den lange planten vi delte etter storauksjonen: Cryptocoryne crispatula var. balansae


Jeg har vel egentlig kommet til den konklusjonene at jeg bare skal fjerne alle plantenavn under akvariumprofilene. Jeg flytter og bytter så ofte at det blir ikke skikkelig oppdattert uansett hva jeg gjør

turnips
Har du forresten sett at 6377 unike brukere har vært innom og lest i tråden din? -Det er like før du oppnår kjendisstatus jo!


Gjøss, det var jo litt folk det... Kanskje jeg må begynne å skrive noe fornuftig da
Phu, da var helgens vannbytte unnagjort. Tok litt ekstra i i dag siden forrige helg ble det tatt med harelabb

Nå skal jeg hvile littebitt før jeg skal ta litt i huset. Sukk, det blir så korte helger når jeg jobber lørdagene, føler bare at jeg jobber, rydder i huset og tilbake på jobb. Heldigvis har jeg helt fri neste helg! Har tenkt å være skikkelig flink å rydde på fredagen slik at jeg kan ta en skikkelig julevask og pynte huset på lørdagen! Alt av gaver er kjøpt og de fleste er delt ut, siden vi skal være hos mamma i år blir det ikke juletre og da går det mye fortere med pyntingen. Kakene er bakt, lurer på om jeg må lage en sort til bare for å få 7 sorter, men jeg synes egentlig jeg har vært flink jeg

Kaffe og lunsj nå, deilig med god håndball på tven
Flink jente

Etter å ha "prøvesmakt" kraftig på julekakene til Ane kan jeg i alle fall underskrive på at de er kjempegode, synes 6 sorter er mer enn bra nok jeg!
I går var jeg ute på Midtun Åsane og handlet litt før-juls-gaver fra meg til meg

Jeg kom hjem med en L199 (forhåpentligvis en hann som kan bli gode venner med Carolyn), en L128 som vi får se om blir venner med Casper, en Nigeria killi hunn og en liten stim små smykketetra (av en eller annen sort).

Kommer hjem med en diger isoporkasse og treffer gubben i døren... "Det er ikke så ille som det ser ut som... det er stort sett bare en fisk i hver pose *megaglis*" Og han bare rister på hodet og går inn igjen i stuen... Jaja, det er ikke lett å finne slike maller på en akseptabel størrelse
Her var ikke mye oppdateinger Ane
Fått noe yngel på Adolfoiene nå ?
Nei, det har vært rolig på akvariefronten for tiden. Jeg har hatt en veldig hektlig vinter til nå og har ikke gjort flere forsøk til å få yngel på. Vi kjører vannbytter, mating og i dag har jeg renset alle innvendige filter i småkarene mine...

Jeg har enkelt å greit hatt andre prioriteringer i det siste
Ja det blir vel kanskje sånn i perioder
Nå er jeg ferdig med ukens vannbytte. Nå kjenner jeg at jeg er klar til å gjøre litt omrokkeringer igjen

Jeg har lyst til å redusere antallet arter og flytte litt på fiskene og kvitte meg med endel L-maller, må fundere litt til
Da har vi laget en ny akvarieplan!

400 literen:
• Fange ca 5 stk Ancistrus triadiatus og ca 7 stk C.arcuatus og selge disse.
• Fange ca 4 stk Rineloricaria parva og flytte disse opp
• Flytte litt planter og rydde sikkelig
Fiskebeholdning etter rydding:
-C.sterbai
-Kardinaltetra
-Glødelysdanio
-Ottoer
-2 stk L128
-2 stk L 199

112 literen:
• Fange ca 7 stk Hypancistrus contradens og selge disse
• Slamsuge skikkelig og fylle på med planter
Fiskebeholdning etter rydding:
-C.adolfoi
-2 stk L144

110 literen:
• Fange 4 stk C.aenus og ca 15 Guppier og selge disse
• Slamsuge skikkelig og fylle på med planter
Fiskebeholdning etter rydding:
- C.rabauti
- 4 stk Rineloricaria parva

60 literen:
• Tømme karet helt, de grønne coyene omplasseres midlertidig og alle rekene til rekekaret
• Vaske alle plantene
• Endre filterordningen
• Vaske sanden og behandle mot snegler
Fiskebeholdning etter rydding:
-C. green lazer

70 literen:
• Fange 5 stk C.simili og selge disse
• Slamsuge skikkelig og fylle på med planter
Fiskebeholdning etter rydding:
-C. weitzmani

25 literen:
• Skrubbe glasset og rense filteret
Beholdning etter rydding:
-Kirsebærreker
Phu, blir nesten svett av bare planene
Ikke dårlig plan det der.
Skal ikke selge noen tetraer?
Lykke til med ryddingen og omgjøringen.
Skal prøve å få gjort noe slik i løpet av uken jeg også.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap