Ane sine akvarier (side 34)

Phu, det var godt å høre Inger Anne, jeg vil jo bare det beste for alle fiskene mine En skal jo alltid ha noe å bekymre seg over

Hehe så discus er som småunger som får servert en skål med godterier.
Skal han få to skal jeg iallefall ha tre..

Hvordan går det med planteprosjektet dit? Noen av plantene som var flotte?
Har Vallisneria spiralis "Tiger" du kan få gratis, hvis du trenger lange planter.

Espen
I dag har jeg hatt en skikkelig koselig frokost forran akvariet i stuen. Nå spiser faktisk alle (minus en) diskusene myggiser fra pinsetten Og i dag var det ikke mindre enn 3 ulike hunn sterbaier og x antall hanner som lekte samtidig! Eggene får jo ikke henge lenge før de spises opp igjen, men det er nå litt kjekt å se på likevel.

Plantene er kommet på plass oppi karet nå og den ene roten har flyttet litt på seg. Nå ser jo alt litt puslete ut, men vi får håpe at de folder seg skikkelig ut etter et par dager og så skal jeg gjødsle litt når jeg er sikker på at jeg ikke skal flytte på dem igjen. Slike kuler i sanden griser noe helt vannvittig om de får løse seg opp i vannet...
Regn, regn, regn, regn, øsende regn, pøsende regn...

Jaja, da blir det tid til å putle litt inne, selv om jeg virkelig skulle tatt å gjørt vinterklar i alle krukkene og bedene mine. Det eneste av uteplanter som trives nå er ugress og de liker det fuktige, varme været veeeldig godt.

Vel, jeg tok ett delvannsbytte i 400 literen og ser at der må jeg skrape glasset igjen. Denne høy-protein dietten lager litt mere alger på ting ja, men diskusene må jo få rikelig med mat

I dag tar jeg ferdig karene på loftet og så må vi bare se hva som er igjen av krefter etter det.
ja det regner litt for tiden. Må jo ha renset bort alle syndene til bergen snart.

Hvordan går det med de nye? Farget bedre ut?
gjerne bilder.

Espen
Fiskefanging, hurra!!!

Gleder meg skikkelig til auksjonen i morgen, men møkk dritt og blæ, som jeg hater å fange fisk! Nå har jeg endelig fått tak i de som skal være med og alle går i ett "tomt" 60 liters kar i natt så puttes de i poser i morgen tidlig. Krevde som vanlig at alt av røtter og planter og 50% av vannet forsvant fra karet for at jeg skal klare å fange noe som helst i mine sør-amerikanske jungler... Men nå er det gjort, lappene er printet ut og i morgen er det avgårde frisk og tidig.

Først innom å hente Turnips og så Gimlehallen
Det er alltid tilfredstillende å komme hjem fra auksjon, særlig når jeg gikk i pluss Jeg var godt fornøyd med prisen jeg fikk for tingene mine og kjøpte noen godbiter, en gruppe tanglopper som jeg satt inn hos bierekene, litt utstyr og en nydelig gruppe guppyer. Hannene hadde både over og under spyd og skikkelig stilige farger, hunnene var som vanlig grålig På posen sto det 15 stk, men jeg telte nå over 20 da jeg slapp dem ut så jeg er superfornøyd.
Stønn, nå er jeg sliten nå...

I dag har jeg byttet vann i alle karene, renset 4 pumper, skrapet glass og fanget fisk. Det har hele tiden vært planen å skille adolfoiene og pandaene, men det har blitt utsatt og utsatt så i dag!

Jeg hadde også tenkt å flytte den gulltetraene siden diskusene nå er blitt så sosiale og spiser godt, men det var jo to små jævler som klarte å lure meg... Jaja, jeg gidder ikke tømme hele karet en gang til på denne siden av jul så de får bare være... Dette blir nok den siste gangen jeg gjør en slik stor flytting før babyen er født for det var skikkelig tungt å bære bøtter nå med stor mage.
Nei ,du får ta det litt med ro nå tenker jeg,nærmer seg vel nå med stormskritt ?
Jepp, tre uker til termin. Så alt fra nå og 5 uker er vist normalt
Heisann, vi fikk en nydelig gutt den 22.11. Men nå viser det seg at han har fått kolikk så jeg blir nok litt fraværende her en stund til... Vi prioriterer å sove eller spise når lille Gabriel endelig sover Kommer sterkere tilbake
gratulerer og god bedring til den lille og dere.
Gratulerer med nytt oppdrett! ;-D
Gratulerer så masse Ane
Når det gjelder kolikk,så vet jeg nok om det
Men et godt råd som en av døtrene mine fikk god hjelp med ,var et par besøk hos kiropraktor ,utrolig hva det utgjorde. Så kanskje et forsøk verdt ?
Der! Kanskje tilbake til verden Det har bare tatt 11 uker, og endelig begynner vi å komme inn i rutinen. Å være mor er en skikkelig utfordring, men nå er det flere gode dager enn dårlige og jeg kjenner lysten til å putle i akvariene igjen

Diskusene mine er fremdeles flotte, men jeg har måtte kvitte meg med en. Den har ikke blitt "med i gjengen" og selv om den spiser så vokser den saaaakte og den vil nok få det mye bedre hos noen andre

Legger med noen bilder av mitt vakreste yngel
Sååå søøøt! Må sies å være et vellykket oppdrett ;D
Du kan vel føre den inn på oppdrett nå.
Gratulerer.

Espen
Herlig ,tror han ligner på sin mamma

Fisker virker forresten veldig beroligende på de små
Det var da et utrolig nydelig yngel du har fått deg! Ditt beste oppdrett så langt!
Tilfeldig bekjentskap
© Pablo Lehmann
Reklame for plussmedlemskap