Ane sine akvarier (side 8)

Hihihi, det er alltid morsomt å høre andre folks (underbevisthets) oppfatting av en selv. Jeg er jo ikke egentlig så veldig glad i store fisker så det blir vel egentlig ikke noe problem med den haien
Akvariebord
Nå er vi endelig i gang med akvariebordet! Men den eneste tiden pappa hadde på å lage den var når jeg var bortreist på ferie så denne bildeserien min er ikke eksisterende.

I går male jeg første grunningsstrøket og i dag skal jeg begynne med svartfargingen.

Bilde 1: Bordet sett forfra. Der blir to rom til utvendig filter og bøtter og stæsj og to hyller i midten til andre ting.

Bilde 2: Bordet sett bakfra. Her har vi en satt inn en plate for å stive av, men har en åpning til ledninger og lufting.

Bilde 3: Grunningen er ferdig.
Det bordet så lekkert ut. Heldig du, som har en nevenyttig far.

Det var forresten ikke noe å hente i storavannet. Alt som havnet i håven var sjuk fisk. :S
Tusen takk! Jeg er veldig fornøyd selv også. Det kommer selvfølgelig 2 dører på også, men jeg har kun to bukker så de må jeg male etter at bordet er ferdig. Pappa er kjempeflink han, men har litt knapt med tid av og til Men nå er jeg nærmere målet enn noen gang før

Dumt at der ikke var noe å hente i vannet da, syk fisk gidder vi ikke å dra med oss hjem
Nå tror jeg endelig adolfoiene har skjønt det, denne gangen var det i alle fall 5 egg som er befruktet. Tror jeg, de ble slik gyllen gul og ikke halvt gjennomsiktig med hvit prikk i som de siste gangene.

Jeg har jo ikke forberedt noen ting som helst (som vanlig), men flyttet javamosen (eggene lå inni her) over til rekekaret. Der bor det kun 8-10 krystallrekebarn og en baby tico (mini liten, den ble bare med når jeg flyttet flyteplanter) så sjansen for at eggene ikke blir spist er utrolig mye bedre enn om de ble værende i foreldrekaret. Så nå er jeg spendt på om de vil klekke
Å så kjekkt ,håper det går bra med de
Ja, jeg også. Det hadde vært så utrolig kjekt om det ble noen babyer

Hvordan går det med dine rød og grønne lazer? Trives de? Blir de flere?
Det går veldig fint med de. De røde er ikke så store enda ,men på de grønne har jeg ca.10 + yngel på 4 uker nå . De la egg dagen etter jeg fikk de i hus ,så er veldig førnøyd med det Prøver å få de til å legge egg igjen,et par av hunnene er ganske så runde ,men de trenger visst litt ekstra for å komme igang igjen
Å det er jo kjempegøy! Hvis du noen gang kunne tenke deg å selge noen grønne skal jeg snu alle karene mine på hodet for å få plass til de Jeg håper at noen av mine vil gi meg babyer etterhvert, men foreløpig er det kun adolfoiene som er gammel nok. Og noen av triliene, men de skal vist være vanskelig...

Skal sette deg på listen

De svarte begynner vel å bli litt størrelse på etterhvert eller ? Mine er vel ca. 4 cm tenker jeg ,hva med dine ? Aner du noen alder på de ?
Gleder meg til de blir klar for egglegging og
Bra du likte drømmen min

Tenker kanskje det at du har fått deg en så stort akvarium ble overført i drømmen min til at du har store fisk?

Ser ut som akvariebenken blir kjempeflott! Ikke dumt å ha en handy pappa!
Dette blir jammen spennende

Nå har det første svarte strøket kommet på! Den nye malingen jeg kjøpte er helt super altså! Dt er Lady sin halvblanke oljemaling, men denne varianten er hurtigtørkende og miljøvennlig og den lukter nesten ingenting! Har et ambisiøst mål om å få på et strøk til før jobb i morgen, for da kan det flyttes hjem på søndag!!!
Den malinga har jeg også brukt.
Eneste negative er at det kan bli matte flekker dersom man ikke tørker opp vannsøl med en gang.
Bordet skal gå kant i kant med akvariet, så jeg håper på minimalt med vannsøl
Da var bordet kommet på plass og nå venter jeg bare på noen store sterke menn til å bære akvariumet på plass
Jippi!!!
Karet er på plass! Vi har limt i bakgrunn også, men da var det blitt seint og jeg får jobbe litt mer i kveld og i morgen så skal nok ting komme på plass

Bilde 1: Bordet ferdig malt.
Bilde 2: Akvariet er på plass.
Blide 3: Bakgrunn er kommet i.
Dette ser bra ut, ja! Skal vise bildene til Espen og se om han synes det er en god ide med noe på den størrelsen i huset
Lykkelig!
Jeg er så utrolig glad nå!!!!

Jeg skulle bare en svipptur innom dyrebutikken på Galleriet før jeg skulle på trening for å snike litt (det gjør jeg mye av)...
De hadde halvpris på alle fisker! (med ordinær pris opp til 250 kr så det kuleste mallene forble dyre) Men de litt mindre mallene ble mye billigere

Så jeg kjøpte meg 8 stk Panaqolus maccus!! LYKKELIG NÅ!!! Jeg hadde aldri i mine levedager trodd jeg skulle få tak i en slik nydelig gjeng med fisk til bare 600 kr! Jeg skjelver innvendig nå for jeg er så oppspilt

De skal få det sååå fint, jeg skal virkelig anstrenge meg for at denne gruppen skal vokse og blir nydelige. Skal jeg noen gang få sett dem må jeg invistere i et moonlight, men det er greit.

Bildene er tatt med mobilkamera gjennom posen så kvaliteten er helt elendig, men jeg bare måtte...
Endelig!
NÅ er 400l oppe og går! Flyttet planter og flyte på med masse masse vann i dag Siden pumpen allerede er veldig godt innkjørt så flyttet jeg fiskene fra 112 literen. Ancistrusene flyttet over i et 60 kar, pandaene flyttet ut (litt snufs, men de drar til gode venner så det er greit) og facultus, sverddrager og scalarer er flyttet inn i 400l.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet, alle de store sverdplantene mine kommer endelig til sin rett. Det blir nok hundre og en endringer til før vi blir ferdig, men NÅ ER DET OPPE!
Litt av en sjau, men scalarene ser betydelig mer fornøyde ut nå enn de gjorde rett før flyttingen! Blir spennende å se etterhvert som det gror til.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap