Kampfisk, palettciklide, sommerfuglciklide og kardinaltetra

Hvordan går disse i lag?
Samt bunnfisk, som cory, pitbullpleco og pakistanbotia
Kampfisk kan ikke gå sammen med disse... Den kommer til å bli nappet i finnene og i verste fall drept.
Inaktiv bruker
Enig med Kristin og vennene hennes der. Kamofisken vil nok også nappe finner på sommerfuglen og palletene
Hvis ikke denne napper de andre
Oi. Så ikke det siste svaret...
Ok, takk for svarene=) Så bare at det er noen her inne som har de i samme kar.
Kommer palettciklidene i lek - er kamåfisken så godt som ferdig. Kampfisk er i det store og det hele ofte et problem - har det best alene. Han/hun er asiater i tilllegg
Inaktiv bruker
stilig avatarbilde Runar
Sommerfuglciklider sammen med kampfisk og paletter vil nok også ende sørgelig er jeg redd. Disse er veldig vare for stress og i dette selskapet er det ikke til å unngå.
enn om jeg fjerner palettcikliden og sommefuglciklidene? går det da?
Og går de sammen med platy og sae?

Det som er i karet om jeg fjerner ciklidene er da platy, kardinaltetra, sae, pitbullpleco, cory og pakistanbotia.

Og finnes det noen kampfisk arter man kan ha flere hanner i samme kar? Karet er 283 liter.
Vil tro at denne siste blandingen vil fungere uten problemer rent temperamentsmessig, men du har et problem når det gjelder foretrukne vannverdi hos platy og kardinaltetra. Sjekk fiskebasen.

Jeg mener å ha lest at det finnes Betta-arter hvor flere hanner kan gå sammen i et større kar. De er altstå ikke kampfisk, men nære slektninger i Betta-familien. Forhåpentligvis kan noen med mer peiling på disse enn jeg gi deg et mer konkret svar.
Takk for svaret Vet at det er en liten kollisjon mellom foretrukne vannverdier hos disse to

Er forsåvidt ikke så nøye om det er kampfisk, eller om det er en annen betta art, bare det er en som er fargerik og som det helst går ann og ha flere hanner i samme kar. Har en mor som virkelig ønsker seg kampfisk eller fisk som har like sterke farger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap