Koselige kampfisk.


Det er så koselig å sjå at kampfisken trives. Har kjøpt ei micropumpe og flyteplanter. Så har eg kjøpt 4 Knurreguramier. dei går veldig fint ilag.
Bare fryd og gammen. 28l med plass. Fredelige fiska. Koos.
Det er så koselig å sjå at kampfisken trives



jeg er enig med deg i at den er kjempe pen når den trives
jeg har en kampfisk selv og den liker seg veldig godt:P

her ser du bildet av min kampfisk som heter boble!

hva heter din? bilde?
Han er navnløs. men skulle vel hatt et navn.
Han har selskap av 4 små knurregurami og 4 små ottoer.
sa pen han var!

jeg syntes det er koselig å sitte å se på dem hvis jeg er stresset eller sur og lei meg!



her er flere bilder av Boble
:)
Hvor stort er akvariumet dere har dem i?
Har så lyst på kampfisk, de er så flotte!

Er det mulig å ha en gutt i 30liter for seg selv?

En 30l må vere perfekt.
Min er i en 28l. Har fjerna Knurreguramiane for han tok en bit av den eine.
(altså den nye kamfisken min) Den på bildet vart sjuk og daua på kort tid.
Iseliin90
Er det mulig å ha en gutt i 30liter for seg selv?



jeg har min i 20 liter sammen med en oppdretts bunnfisk
greit å ha de i rimelig små karr, men pumpe og varmekolbe bør være en selvfølge så lenge man driver med levende vesen-kolbe er også en selvfølge så lenge man driver med tropiske fisk7er.
Slik som mange holder kamfisk i 2-3 L boller og uten pumpe og varmekolbe er dyreplaging......
Kampfisken torvald den 3.
Her her kommer et par bilder av kampfisken min Torvald den III. Torvald den første tok desverre livet sitt med å hoppe på tørt land. Nr 2 gav jeg til kjæresten min, som desverre fikk sykdom i tanken sin.

Leve Torvald III

Han svømmer i en 5,5 liters AA akvarium sammen med tre neontetraer.
Kan fisk virkelig trives i så små kar?
Om man ser på profilen til fisken står det jo at den skal ha minimum 60l, og det er et MINIMUM.
Vet at disse fiskene blir solgt i pakkeløsninger med en bitteliten glassbolle...for å ha på kontoret e.l. og det er jo helt forkastelig. Dyreplageri vil jeg kalle det.
Så strengt tatt så er ok 28-30 liter bedre...men

Sitat:
"Meget vanlig akvariefisk som ofte selges i veldig små akvarier eller i gullfiskbolle. Dette anbefales likevel ikke. At en fisk overlever i et akvarium er ikke det samme som at den trives og har det bra.
Den klarer seg bra i et mindre akvarium pga at den bruker labyrintorganet til å "puste"."
Nina Weiseth
Om man ser på [URLBLOCK1] står det jo at den skal ha minimum 60l, og det er et MINIMUM. Vet at disse fiskene blir solgt i pakkeløsninger med en bitteliten glassbolle...for å ha på kontoret e.l. og det er jo helt forkastelig. Dyreplageri vil jeg kalle det. Så strengt tatt så er ok 28-30 liter bedre...men "



værså snill!
ikke ovferdriv!
det er mange som har en kampfisk i 20 liter og ikke pumpe eller noe!
sannheten er at de klarer seg!
ikke bedre enn med pumpe men ikke dårligere!
60 er minimum for deg! for noen andre har kanskje avlskampfisk!
vet du hva man skal da? ha den i 10-20 liter!
mate den med rimelig mat og andre kampfisker som visningskampfisker kan bo i en blomstervase!
IKKE lek proff!

ikke lek proff de fleste som har peiling på kampfisk vet hva de snakker om og vet at kampfisker bor i GJØRMEHULL i asia!(rismarker!)
heddis: Nina Weiseth sa jo bare hva hun mente, hun prøvde jo ikke å "leke proff"!

Du skreiv: "sannheten er at de klarer seg!"
Det har du helt rett i, men har de det bra? Nei..!
Du klarer deg jo i et lite skap, men har du det bra, trives du? Jeg tror ikke det!

Min mening er at å ha en Kampfisk i et "akvarie" på under 10 liter, eller å ha en Kampfisk i et akvarium uten pumpe, er DYREPLAGERI !!!
Og jeg tror faktisk det er flere som mener det!
Ikke be andre om å la være å leke proff når du gjør det selv.
Alle fisk har det bedre jo større plass de har, det er en selvfølge. Du trives bedre med god plass rundt deg du også. At de kan overleve hvor som helst betyr da virkelig ikke at de stortrives der.. Du kan også overleve i en pappeske om det er alt du har. Du kan tilogmed føle at du har det ganske bra. Men om du får større plass ville du blitt veldig glad og trives enda bedre.
Misforstå meg rett, en kampfisk kan selvsagt ha det veldig bra i en 20 liter. Jeg har kampfisk i 20 liter selv. Men han ville også vært kjempeglad om han fikk noe større. Og han har også pumpe og varmekolbe og masse planter å gjemme seg i, noe jeg ser på som en selvfølge.
Sitat av Heddis:
"værså snill!
ikke ovferdriv!
det er mange som har en kampfisk i 20 liter og ikke pumpe eller noe!
sannheten er at de klarer seg!
ikke bedre enn med pumpe men ikke dårligere!
60 er minimum for deg! for noen andre har kanskje avlskampfisk!
vet du hva man skal da? ha den i 10-20 liter!
mate den med rimelig mat og andre kampfisker som visningskampfisker kan bo i en blomstervase!
IKKE lek proff!

ikke lek proff de fleste som har peiling på kampfisk vet hva de snakker om og vet at kampfisker bor i GJØRMEHULL i asia!(rismarker!)"

Hehe...hva kan man si til dette. Henger meg på de de etter deg sa jeg...
Mazter
Misforstå meg rett, en kampfisk kan selvsagt ha det veldig bra i en 20 liter. Jeg har kampfisk i 20 liter selv. Men han ville også vært kjempeglad om han fikk noe større. Og han har også pumpe og varmekolbe og masse planter å gjemme seg i, noe jeg ser på som en selvfølge.



Det er det dere sier men jeg har en liten ting å komme med..........
la meg si at du er en kampfisk(usansynlig) og du får større og større akvarie for la meg si hven 5 uke. til slutt har du altfor stort akvarium......
reviret dems er jo ikke større på max 60 kvadratmeter.


jeg er enig med at ikke jeg overdrev!
dette var nytt for meg!
en i klassen min som også har akvarium hadde gått inn på min bruker her( hun prøvde ut litt av vært, ville bli medlem) og det sa hun til meg i dag på skolen!
JEG LOVER DETTE VAR NYTT FOR MEG!

værså snill og tro meg!

hun som gjorde dette er veldig lei seg men jeg er mer, jeg vet hvor mye min fisk betyr for meg og det vet ikke hun!
hun har til å med vært så dum og overmatet min fisk...........
jeg lover at hvis jeg er en dyreplager så skal jeg overlate hvem som heøst fisken min bare de er snille mot den!
jeg skader ingen dyr( mygg og fluer, veps er unntak) så værsåsnill å stol på meg!*snufs* jeg fikk melding av akvaforum de syntes**jeg** overdrev da jeg sa(skrev det så jeg skulle blitt kasta ut men det kjedde ikke.....
det var det venninna mi som fortalte meg da hun gjorde om alt!
at jeg bor i bergen og e-mail men nå er alt skrevet over????????????

*snufs*
Min kampfisk har bodd i både akvarie på 248liter, 140liter, 60liter og en bolle på 30-40liter.. Etter det jeg har sett så trivs den faktisk best i bolla.. Når den var i akvariene så bare surmulet den hele dagen, sultestreiket og bare gjemmet seg.. Når den er i bollen så viser den seg frem, spiser masse mat og ser mye piggere og gladere ut.. Så etter min erfaring så trivs de faktisk i bolle..
Tror at så lenge forholdene er gode og tilrettelagt fisken så trives de i akvarier/boller som er mindre enn kravet.. Det er hvertfall min erfaring.
Jeg har fire kampfisker. To hanner og to hunner. Tobias og Berta bor i et 12 liters plastkar med pumpe. Også går Frank og Berit i 21 litern.

Legger ut bilde av hannene. Første bildet er Tobias og andre bildet er Frank.

Har ikke prøvd å hatt de i noe større. Men jeg syns ikke noen som helst fisker skal holdes i akvarie eller bolle på under ti liter. Dette er min mening.
Hei jeg kjøpte meg kampfisk i dag. den bor i en 5,5 liter, aqvabox

Den heter Red Bull. kommer bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap