Utvendig pumpe-Hvilken?

Jeg har nå tenkt å få ut fingeren snart og få kjøpt meg ei utvendig pumpe.
Og lurte på om dere har noen anbefalinger om hvilken som er best?

Karet mitt er på 400 liter..

Setter pris på tips og råd her
Hei Hysteria.

Utvendig pumpe anbefales på det sterkeste. Jeg har erfaring fra både inn og utvendig pumpe.
Hva med en Eheim 2028 Pro II Spesial? Eller kanskje heller en eheim med enda større kapasitet.
Anskaff deg en pumpe som er beregnet til større akvarier enn det som foreslåes av produsent. Det er min erfaring.
Hvor mye fisk du har (belastning) og om fiskene du har liker mye elelr lite bevegelse i vannet må du og ta med i betraktning.
Jeg har meget god erfaring med eheim pumpene.

mvh
Kjøp så stort som plass og lommebok tillater deg. Se også ann hvor hardt du skal belaste karet. Filtrering blir det neppe for mye av.
Eksempelvis har jeg selv en Eheim 2128 Pro II og en Eheim 2078 Pro 3 i discuskaret på 400 liter.
Er Eheim jeg har lurt på..
Var det jeg fikk annbefalt her inne da jeg startet opp karet..
Men tenkte det var greit å høre hva ekspertene mener i dag

Det er for tiden bare 2 Scalarer, 2 kinesiske algespisere, 2 ancistrus, 1 japansk glassmalle og en liten gjeng palettciklider, voksne og barn, som svømmer rundt og koser seg..

Så det er jo ikke mye til et så stort kar.
Tenker jeg tar med meg noen stimfisker fra jobb i morra (farlig å ha begynt og jobbe i dyrebutikk) hehe..
Fint å ha noen som liker seg høyt oppe i vannet når de andre er mye nede..
Kommer til å skaffe meg mer fisk også etterhvert, må jo benytte seg av det en kan med en slik jobb jeg har.. hehe.
Men vet ikke hva det blir. Jo jo være noe som passer sammen med de jeg har...

Scalarene liker jo ikke for mye bevegelse i vannet.
Ser ut til at den glassmalla koser seg i strømmen.. (skal kjøpe venner til den så den ikke blir så ensom)
Så det må vel bli noe midt på treet der, så alle blir fornøyde

Såh..Pumpa. Jo større jo bedre altså..
Mm.. Må vel spare litt da så jeg kan få kjøpt meg ei flott ei

Inaktiv bruker
Kan også anbefale deg merket AM TOP hvis du går for ett litt rimeligere
utvendig filter
jeg har disse på 2 kar og de fungerer helt utmerket!
Jeg kjøpte denne for 3 uker siden,har nå bestillt ei til.
Er veldig fornøyd med denne også er det jo en rimelig pris også!
Green
Jeg kjøpte [URLBLOCK1] for 3 uker siden,har nå bestillt ei til. Er veldig fornøyd med denne også er det jo en rimelig pris også!


Ja jeg har lurt litt på hvordan disse er.
Vi har ei slik ei inne på jobb, følger med et akvarium vi har pakketilbud på.
Den går bare opp til 200 liter da..

Så de skal funke bra disse også?
Hvor stor forskjell er det egentlig på disse pumpene?
feks TetraTec og Eheim?
Leser litt om AM-Top 3338
står at den skal tilsvare Eheim 2028 og slikt..
Prisen var jo ikke gal.. 1190kr....
1000 kr billigere enn Eheim..

Skiller de mye`på kvalitet? Som jeg vil merke på mitt kar?
Jeg har jo ikke noe spes fisk som krever noe spes og slikt..

Er jammens meg vannskelig valg dette her.. sukk
Jeg har testet ut en god del filtre opp gjennom årene, og de to seneste er utvendige filtre fra både Tetra og JBL.

For å si det enkelt; jeg faller tilbake på Eheim uten å falle hardt engang. Begge de filtrene som nå står å går, blir bytta ut med eheim så snart VISA`n og jeg er på talefot igjen.
Orker ikke å plages bare for å plages

Til karet ditt, ville jeg valgt enten 2028\ 2128, eller en av pumpene i Pro3-serien.
Personlig har jeg "forelsket" meg i 2080, bruker dette filtreret til 375litern.
Filteret ble satt opp her for å kjøres inn før jeg skaffet en 720L (uteblei vist... VISA`n var gjerrig da også).
For å si det rett ut; jeg kommer aldri til å bruke ett mindre filtrer enn dette til kar i denne størrelsen
Takker for svar

Inne på Tropefisk har de Eheim Professional II 2028 med filtermatriale til kr 2321.-
Det kan vel ikke være så galt?

Sitter å funderer på om jeg skal ta og bestille den...
Prisen er etter min mening absolutt akseptabel. Du har her ett komplett filter, som varer i masse, masse år fremover
Frank Angell
Jeg har testet ut en god del filtre opp gjennom årene, og de to seneste er utvendige filtre fra både Tetra og JBL.



Heisann Frank
Jeg ser av innlegget ditt att du ikke synes Tetratec
er noe bra pumpe!!
Bare lurte på hva som er så negativt med den?
Har en slik selv,ble derfor litt nysgjerrig på det..
Har forøvrig ikke hatt noen problemer selv,men pumpen
er jo ikke mer enn 3-4 uker gammel!!
Da var Eheim Professional II 2028 bestilt..
Whiiiiiii... er gal ja.. huff nå blir ikke visa kortet snakkende til meg på leeeenge.. nå som det snart er jul og greier.. uffe..
jaja.. hihi..

Endelig ei skikkelig pumpe på vei.. skal bli deilig...
Green
[QUOTE=Frank Angell]Jeg har testet ut en god del filtre opp gjennom årene, og de to seneste er utvendige filtre fra både Tetra og JBL.



Heisann Frank
Jeg ser av innlegget ditt att du ikke synes Tetratec
er noe bra pumpe!!
Bare lurte på hva som er så negativt med den?
Har en slik selv,ble derfor litt nysgjerrig på det..
Har forøvrig ikke hatt noen problemer selv,men pumpen
er jo ikke mer enn 3-4 uker gammel!!
Kommer omtale av disse forhåpentligvis i løpet av uka Alt vil stå der
Jeg har overhodet ikke noe imot Eheim på noen som helst måte, men etter 2 års bruk av Tetratec EX1200, hadde jeg personlig heller kjøpt 2 slike. Prisen blir omtrent den samme som 1 Eheimfilter. Jeg hadde Ex1200 aleine til en 375 liter, med originalt filteroppsett, og opplevde ingen som helst problem med det. Nå går det sammen med en JBL profi i en 660 liter, og resultatet er slående bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap