Trenger kreative tips! :)

Hei! Akvarie mitt er i grunnen ganske kjedelig for tiden, så tenkte jeg skulle gjøre det litt penere. Men var den kreativiteten min da... xD hehe den jeg ikke eier! Har veldig, veldig lyst til å lage noe eget, med egen bakrund, osv. På bakrunden kanskje jeg kunne kjære ut noe av isopor eller noe, men har dere noen tips? Tips om hvor jeg kan få tak i forskjellige ting jeg trenger og hvordan den for eksempel kunne ha sett ut?

Siden dette forumet er så aktivt, kan jeg si TUSEN TAKK på forhånd!!!

Håper på svar... =/
glemte foresten og si at akvarie er på 54 liter... (Juwel Reckord 60)
Har du sett under ARTIKLER - GJØR DET SELV ? Der er det "oppskrift", som sikkert kan videreutvikles.
bare skjær og kos deg du
husk å varmebehandle isoporen godt
lim på greier med silikon og la fantasien løpe løpsk?
var det jeg gjorde
Shiramor
Har du sett under ARTIKLER - GJØR DET SELV ? Der er det "oppskrift", som sikkert kan videreutvikles.


Ja så litt på dette, men vet liksom ikke helt hva som passer i sammen eller... Har også søkt en del på google på bilder, men resultatet var dårlig der,( lenge leve akvaforum... )
ja =) høres kult ut det! :P samme hva slags isopor jeg bruker? eller kan jeg få kjøpt dette noe sted? Trenger jo ikke så store biten til en 54 liter eller... :P

Hva mener du med å varmebehandle? å smelte isoporen til et "mønster"?
Inaktiv bruker
det som er litt stilig i små akvarier er å sette inn en ganske stor stein
lava stein eller lignende...litt overdimmensjonert ,litt sånn til høyre,eller venstre i akvariet..og en litt mindre på andre siden--det blir ganske stilig med litt javamose ell lignende på hver stein--ser ut som ett dalsøkk midt i akvariet
dette er flott å se på,spes med små stimfisk som vimser mellom ..dalføra,,
men stenene skal være stoore*smil*
ja, det blir bra! hadde litt lyst på sånn planta som ser litt ut som gress jeg da... som kanskje spres bortover... men vet ikke noen navn på den og hva slags vannverdier den må ha?

åssen isopor anbefales foresten? :P
Inaktiv bruker
Vegard V
ja, det blir bra! :) hadde litt lyst på sånn planta som ser litt ut som gress jeg da... som kanskje spres bortover... men vet ikke noen navn på den og hva slags vannverdier den må ha? åssen isopor anbefales foresten? :P


sjekk plantebasen her på forum-det med isopor har jeg lite greie på,men søk på isopor her på forum ,så dukker det sikkert opp noe tips..
tusen takk for mange fine tips, skal ta med meg tipsene til neste helg, for da begynner jeg hade bra til dere som hjalp meg, skal gå av forumet nå...
Vegard V
ja =) høres kult ut det! :P samme hva slags isopor jeg bruker? eller kan jeg få kjøpt dette noe sted? Trenger jo ikke så store biten til en 54 liter eller... :P Hva mener du med å varmebehandle? å smelte isoporen til et "mønster"? :)


Jeg har brukt isopor tidligere med vekslende hell - dvs. bra helt til jeg fikk trådalger. Isopor suger vann og trådalgene fester seg til den - selv om jeg gjør rent karet , kommer de igjen. Bruker nå Jack Foam, som ikke trekker vann - egentlig et enklere materiale å jobbe med. Du finner en fremgangsmåte her.

[External Image]
Steiner steiner steiner
Noe av det "vakreste" jeg har sett (og dette er min mening.. ) er akvariet du finner under artikler>innredning>bakgrunn i stein... Svart bakgrunn i det hele tatt fascinerer meg. Måten det får frem fargene i plantene og setter fokus på det som er inni akvariet er helt fantastisk! Skal selv til med å sette opp ett 300 liters akvarium, og der skal bakgrunnen være svart. Mulig vinkelsliperen får kjørt seg litt også...

Jeg vet ikke om "less is more" passer for alle, men det passer for meg... Lykke til da!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap