Syk corydoras

ja det var denne trilineatusen min med hvit snute har skiftet vann daglig noen dager og den er ikke blitt bedre,tvert imot den har mistet bartene sine også=( så nå lurer jeg hva kan jeg medisinere med? mulig soppinfeksjon . disse mallene er jo ømtålige for salt.og for å få fatt i den må jeg nesten ta ut noen røtter å lign. da blir jo all den andre fisken stresset,med andre ord hva er best å gjøre?
Hadde selv kjørt på med en kur med eSHa 2000
ok da gjør jeg det,har den medisinen i hus også,men tar den ut for seg selv i en stor kasse for det har vel ingen hensikt å medisinere hele karet eller? skal jeg medisinere som det står på pakken eller noe lengere?
Vannbytter i boksen m medisinering?
sånn, da er medisinering påbegynt, den går i en boks på 40 l med bruse stein sammen med den bleke metaen min(vet ikke om er lurt å medisinere den og men jeg tenkte da har den selskap og det er jo noe muffins med denne bleke fisken også..) tenkte å ta kuren med esha 2000 over 3 dager, jeg må bruke dobbel dose da gh min ligger på 2. håper dette går bra for fiskene mine da.(hmmm hvordan gjør jeg det med vann bytter i denne boksen under medisinering?og hva med for? tenker at jeg ikke skal fore men..)
Det er uproblematisk å ikke fôre coryene under en så kort kur.

Daglige vannbytter er heller ikke noe problem. Bytter du ut 30% av vannet, øker du rett å slett antall dråper litt.
Skulle du hatt i 10 dråper på dag 2 og 3, ville jeg personlig hatt i 13 i stedet (altså 30% mer).
tusen takk for svar blir stadig klokere=) sikkert greit å skifte litt vann i boksen ver dag siden det kun er en bruse stein å ingen filter=) da gjer e det=)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap