Hva følger med i arcadia lysrør-sett?
Kjøpte arcadia "ultra seal controller" for 1 stk lysstoffrør for ettermontering.
Det fulgte ikke med skruer engang i denne esken,men lediningene var bare krøllet sammen i esken så den hadde vært åpnet før jeg fikk den fra internettbutikk.
Ser ut til at drossler skal festes på noe da det er spor bak på denne,men det fulgte heller ikke med..
Noen som har kjøpt den samme og vet om det skal følge med noe mere enn bare drossler ,2 fester til lysstoffrørene?
Det fulgte ikke med skruer engang i denne esken,men lediningene var bare krøllet sammen i esken så den hadde vært åpnet før jeg fikk den fra internettbutikk.
Ser ut til at drossler skal festes på noe da det er spor bak på denne,men det fulgte heller ikke med..
Noen som har kjøpt den samme og vet om det skal følge med noe mere enn bare drossler ,2 fester til lysstoffrørene?
Postet 22.11.07 kl 00:47
Endret: 22.11.07 kl 00:53
Postet 22.11.07 kl 01:52
Postet 22.11.07 kl 09:03
Postet 22.11.07 kl 10:07
Postet 22.11.07 kl 17:36
Det går, men er neppe heldig på sikt. Tenningen vil være såpass kraftig at rørene er utslitt lenge før tiden er inne med såpass mange % diff (elektronikken er beregnet for 40W).
Om det er plass til ett 30W rør, passer dette mye bedre enn 25W med tanke på elektronikk.
Hvor mye har du å gå på med tanke på den totale lengden?
Om det er plass til ett 30W rør, passer dette mye bedre enn 25W med tanke på elektronikk.
Hvor mye har du å gå på med tanke på den totale lengden?
Postet 22.11.07 kl 18:52
Postet 22.11.07 kl 22:27
Høres best ut, ja... Om du da ikke er av den nevenyttige delen av befolkninga, som skiter i garanti og slikt fjas (;p).
Selv hadde jeg nok rett å slett endret dette settet fra 1*36/40W til 2*18/20W, med å koble dette i serie via en tenner til.
Høres det komplisert ut? Tja, ting høres gjerne verre ut enn de er :p
Men vet en ikke hva en driver med, er dette noe en legger på hylla.
Ang hva du kan bruke av rør, er max 75cm (inkl fester??), noe som tilsier maks 18/20W T8 (ca 63cm med største fester), eller 24W T5 (ca 58cm).
Du kan med andre ord ikke bruke 25W T8, dette blir 3cm for langt....
Hvor mange rør du trenger, kommer ann på hvor mange liter karet er på, og hvor god planteflora du planlegger
Selv hadde jeg nok rett å slett endret dette settet fra 1*36/40W til 2*18/20W, med å koble dette i serie via en tenner til.
Høres det komplisert ut? Tja, ting høres gjerne verre ut enn de er :p
Men vet en ikke hva en driver med, er dette noe en legger på hylla.
Ang hva du kan bruke av rør, er max 75cm (inkl fester??), noe som tilsier maks 18/20W T8 (ca 63cm med største fester), eller 24W T5 (ca 58cm).
Du kan med andre ord ikke bruke 25W T8, dette blir 3cm for langt....
Hvor mange rør du trenger, kommer ann på hvor mange liter karet er på, og hvor god planteflora du planlegger
Postet 23.11.07 kl 12:52
Postet 23.11.07 kl 16:35