Bilder fra butikk i min personlige akva-tråd, er dette lov\ greit?

Inaktiv bruker
helt greit å legge ut bilder,hvis jeg f.eksempel besøker en akvariebutikk
bilder av selve lokalet,med innehavers godkjenning
ok å legge dette ut på min ,,personlige akvarietråd,,?
eller er vi i grenseland her,med tanke på reklame?
Kan ikke se at dette vil bryte med noen av retningslinjene. Det står at kommersiell reklame ikke er tillatt, men med mindre du tjener på dette og så sant du har rettighetene til bildene i orden bør det gå greit slik jeg ser det. Vi har jo lov å skrive uhemmet skryt av produkter og butikker om vi ønsker det.

Dog, om du er ansatt i en av butikkene du omtaler eller har andre interesser i det spesifikke produktet bør du i det minste opplyse om dette om du skriver om og omtaler dette. Dette er i alle fall min oppfatning av dette.
Nei, det bryter ikke rettningslinjene, men hva er poenget med å ha butikk-bilder i din personlige akvarietråd?
Dette er jo en tråd som omhandler hva du har i karene dine, ikke hva du kunne hatt
Inaktiv bruker
Frank Angell
Nei, det bryter ikke rettningslinjene, men hva er poenget med å ha butikk-bilder i din personlige akvarietråd? Dette er jo en tråd som omhandler hva [B]du[/B] har i karene dine, ikke hva du [B]kunne[/B] hatt ;)


tja,du sier noe-tenkte vel noe i den retning av att andre kanskje likte hva de så,att andre igjen kunne legge ut fra sine steder og tilsist ,att jeg selv kunne bygge opp min egen ,,link.. i min personlige akvatråd,,
er alltid nyskjerrig på nye steder-det var vel tanken,trur jeg
den bare dukka opp ut på natta,,,*smiler*
Frank Angell
Dette er jo en tråd som omhandler hva [B]du[/B] har i karene dine, ikke hva du [B]kunne[/B] hatt ;)


MÅ den personlige akvarietråden handle om hva en selv har i akvariet sitt, og ikke noe annet?
Frank Angell
Dette er jo en tråd som omhandler hva [B]du[/B] har i karene dine, ikke hva du [B]kunne[/B] hatt ;)


Gulli
MÅ den personlige akvarietråden handle om hva en selv har i akvariet sitt, og ikke noe annet?


Nei, jeg tror ikke det var det han mente. Men en tråd som ligger på Personlige akvarietråder blir vel ikke helt det samme om den bare inneholder alt mulig annet enn de akvariene og fiskene man personlig har? Vil jeg se fiskene i butikker, så går jeg dit og ser. Å se bilder fra butikker hver gang trådstarter har vært i en akvariebutikk i denne personens personlig tråd er jo litt uinteressant, egentlig.
Bare min mening altså.
Nei, Mona, jeg regner med at det ikke var akkurat det Frank mente, men jeg ville bare høre om hva "folk" mente om hva man "skal" ha i sin personlige akvarietråd.

Du sier at du syntes det ville vært litt uinteressant (for deg) å høre om hver gang tråd-"eieren" har vært i en akvariebutikk...
-men hva hvis trådeieren synes det er interessant, da?
Jeg oppfatter den personlige akvarietråden nærmes som en "blogg", hvor en kan legge nær sagt hva en vil (men jeg synes jo det må være akvarie-relevant siden dette ER Akvaforum, selvfølgelig!).

Noen liker eplesnelger (kremt), noen synes akvariebutikker er spennende.

Det er vel ingen føringer på dette, håper jeg? Synes det er spennende at det er så mange forskjellige personlige akvarietråder!
Om jeg ikke misforsto alt når underforumet "personlige akvarietråder" ble opprettet, var dette for å samle alle de flotte trådene som da var spredd i en rekke underforum, der akvarister som blandt annet Mona fortalte om sine kar, sine fisker, og jeg vet ikke hva

For meg blir det i alle fall feil å bruke en slik personlig "logg" til å poste bilder fra butikker.
Lag da heller en solid og seriøs omtale av de(n) aktuelle butikken, der en forteller om antall kar, antall liter, fiskevariasjoner, service, kontaktinformasjon etc.
Pøs så på med de bilder som kan lastes opp (les: det en har tillatelse til å bruke).

Det er min mening, men jeg biter neppe hue av noen om de velger å bruke sin personlige akvarietråd til en butikk-logg eller hva en skal kalle det for
Husk at det kun er mulig å ha en personlig akvarietråd, så ikke kom å si æsj&bæjs om ett halvår, over at denne ble feilbrukt :p
butikk-bilder
jeg kan tenke meg en situasjon der det kunne passe med bilde fra en butikk:
dette er fisken jeg drømmer om, den vil jeg ha om ... og ...
da ville den kunne passe i en personlig akvarietråd.
Synes reglene er greie, jeg. Unngå kommersiell reklame, ikke plage andre, og for øvrig kan man ....
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap