- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Invasjon.. trulig av Malaysisk sandsnegle
Invasjon.. trulig av Malaysisk sandsnegle
Heisann...
Eg har fått meg ein fin gjeng i karet mitt.. truleg av typen: Malaysisk sandsnegle.
men det kan og vere nokon som likna veldig, sidan eg faktisk ikkje har sand, men relativt fin grus i akvariet.
Dei var greie å ha i starten.. sneik rundt å gjorde ikkje mykje utav seg.
problemet mitt er at det har blitt såpass mange av dei no, så treng å kvitte meg med ein del av dei..
må eg skifte ut heile sand/grusen for å gjere dette?
ikkje lett å ta ut ein og ein :-p
eller er det kanskje ein fisk som berre digga å ete dei? =)
tanken min er på 210L
takker
Eg har fått meg ein fin gjeng i karet mitt.. truleg av typen: Malaysisk sandsnegle.
men det kan og vere nokon som likna veldig, sidan eg faktisk ikkje har sand, men relativt fin grus i akvariet.
Dei var greie å ha i starten.. sneik rundt å gjorde ikkje mykje utav seg.
problemet mitt er at det har blitt såpass mange av dei no, så treng å kvitte meg med ein del av dei..
må eg skifte ut heile sand/grusen for å gjere dette?
ikkje lett å ta ut ein og ein :-p
eller er det kanskje ein fisk som berre digga å ete dei? =)
tanken min er på 210L
takker
Postet 25.11.07 kl 15:20
Postet 25.11.07 kl 15:27
botia
kjøp noen stykker av en eller annen botia, de skulle gjøre jobben tror jeg. tror også at SAE ene mine spiser godt på snegl, fikk ivertfallproblemer med det da jeg ville ha snegler
Postet 25.11.07 kl 15:41
Postet 25.11.07 kl 15:51
Sandsnegler er såpass harde i skallet, at det er ett fåtall botia som i det hele tatt orker å sniffe på dem
Manuell utplukking er det klart beste. Legg en godbit på sanda, så trekkes "krapylene" til. Plukk så ut, enten med hendene, med en håv, eller rett å slett med å suge ut snegler og noe sand\ grus med en feit slange.
Manuell utplukking er det klart beste. Legg en godbit på sanda, så trekkes "krapylene" til. Plukk så ut, enten med hendene, med en håv, eller rett å slett med å suge ut snegler og noe sand\ grus med en feit slange.
Postet 25.11.07 kl 16:24
Inaktiv bruker
Når du først nevner snegler... ser ut som jeg også har fått snegler i mitt ene kar
Har 3 pakistaner botia i karantene i et annet kar. Leser på fiskebassen her at de tar snegler, men i dyrebutikken sa de nei.
Kan noen med 100%sikkerhet bekrefte eller avkrefte at de spiser snegler?
Har 3 pakistaner botia i karantene i et annet kar. Leser på fiskebassen her at de tar snegler, men i dyrebutikken sa de nei.
Kan noen med 100%sikkerhet bekrefte eller avkrefte at de spiser snegler?
Postet 25.11.07 kl 16:26
Postet 25.11.07 kl 16:31
Marius FNår du først nevner snegler... ser ut som jeg også har fått snegler i mitt ene kar :( Har 3 pakistaner botia i karantene i et annet kar. Leser på fiskebassen her at de tar snegler, men i dyrebutikken sa de nei. Kan noen med 100%sikkerhet bekrefte eller avkrefte at de spiser snegler?
De tar snegler. Alle botia tar snegler, noen er bedre en andre.
Andreas
Postet 28.11.07 kl 09:18
Postet 28.11.07 kl 16:14
Postet 28.11.07 kl 16:29