Hva slags Malle er dette?

Har søk og lett - men ikke funnet tilsvarende utseende på andre maller. Det er en Ancistrus men ligner ikke direkte på Ancistrus sp. ´oppdrettvariant. Den er grå/blågrå uten de prikkene som opdrettsvarianten har.
Jeg tror jeg holder en knapp på L-45. Ikke mange bilder å finne av denne mallen. Hvor store er de? L-45 skal bli ca 8-10cm Den kommer fra French Guiana og creek cacao.
Kan nok i grunnen være litt enig med deg at den ligner L-045 - er bare det at det er en annen fargevariant da...? Ser på bilde at den også magler den lyse stripa på fryggfinnen og de to lyse merkene på halefinnen. Mine er bare 4-5 cm enda, blir vel lettere å se om et par - tre mnd. Her er bilde av L-145

[External Image]
Har selv en del vanlig ansistrus som ligner svært på denne. Slett ikke alle de jeg har, får de karakteristiske prikkene. Avkommet derimot, er prikkete som bare juling

Mine er normalt mye mørkere, slik som denne krabaten, men der er en tass som er tett på samme farge som din.
[External Image]
Var noe sånnt jeg regnet med - men ikke håpet på

Den er svært meget penere enn det vanlige ansistrusen, men ligner i form og andre tegninger på denne.

Ble kjøpt i foretning som oppdretsvarianten - men det betyr jo ikke at det er det. Er mange fisk som er feil navnet i butikkene. Men må vel slå meg til ro med at dette også er oppdrettsvariantene da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap