Corydoras vs. Temperatur

Heisann! Har tenkt å ha coryyngelen i en bolle med et lite filter i.
Om dagen får den temp fra lampen og romtemp. så den holder ca 23* og om natten ca 19*. Går dette bra eller må jeg kjøpe varmekolbe?
Du er litt lavt nede syns jeg. Prøv å hold det på rundt 25, for å få en god vekst på yngelen.
Har sett at noen sier at de bør helst være på ca 23*
Men den varmekolben jeg har som jeg ikke bruker kan jeg ikke stille inn varme på...
Hvilken art er det egentlig snakk om? Ikke alle Corydoras har trivselstemperatur på samme nivå.
RunarH
Har sett at noen sier at de bør helst være på ca 23* Men den varmekolben jeg har som jeg ikke bruker kan jeg ikke stille inn varme på...

Om den varmer for mye, setter du den enkelt og greit over ett tidsur, slik at den ikke er tent hele tiden.

Dette er det jeg selv gjør med små kolber som ikke er utrustet med termostat.
Med litt finstilling av tidsuret, er det enkelt å få riktig temp hele døgnet.
Ok.. Hvor ofte bør den være av og hvor ofte bør den være på når den viser ca 28* når den er på?
Kommer ann på tempen i rommet, og hvor mye varme lyset avgir.

Selv hadde jeg starta med en syklus der jeg kjørte 20min pr time med kolben tent, på dagtid, 30 min pr time tidlig kveld, og kanskje så mye som 45min når lyset har vært av i en del timer (tidlig morgen).

En må rett å slett prøve seg fram. Bruk gjerne ett digitalt termiometer med minne, slik at du kan se hva tempen har vært på min og maks.
Det skal finnes noen som logger tempen time for time, og for den del de som logger tettere enn dette, men jeg har ikke selv orket å leite etter slike.
Tror det blir 18-19 grader om natten og kanskje 23 om dagen i rommet?
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap