Muntelig Matte tentamen

Jeg har da matte tentamen imorgen og skal ha om akvarium, DErfor lurer jeg på om det finnes noe mer og regne på enn Liter vann, vann skifte,pris?

takker for alle svar
Blanding av medesin er jo litt matte, x antall ml i x antall liter vann, og andre doseringer av stoffer.
Så har man glasstykkelse som må regnes ut ifra trykk på flate.
Er jo også små regnestykker og finne ut hvor mye lys man må ha for å få nok lys pr liter vann.
Og en kan jo blande inn disse dårlige feiliaktige huskereglene om antall cm fisk/pr liter vann.
Man kan regne på om gulvet tåler store akvarium og det er sikkert masse annet man også kan regne på
Her er et par formler for temperaturendringer ved vannbytte. Det er egentlig fysikk, men kan godt brukes i matte og. Lykke til!
Gi oss en lyd hva dere fikk om. Interessant.
Læreren min likte ganske godt det som "Judosola" hadde sent til meg, og det anbefales fra meg og regne på det for det var ganske så intressant . Men han syntes jeg kunne had mer regning med. Men fikk en sterk firer
jofige
Læreren min likte ganske godt det som "Judosola" hadde sent til meg, og det anbefales fra meg og regne på det for det var ganske så intressant .

Tøft. Det er egentlig termofysikk, og hører til 2FY-pensum (vet ikke hva det heter nå?) på videregående.
Tilfeldig bekjentskap
© Astrid Westad
Reklame for plussmedlemskap