Discus,,, (side 2)

Det er de ffiska du sendte meg bilde av jeg har så list på. syk flåtte farger. Har vart flere steder i Oslo ,Moss , fredrikstad.Men har ikke lykkes å fine dem. Har du nå forslag hvur jeg kan prøve eller hvem jeg kan kontakte får å få tak i to par.






Mvh: Vladimir
Be akvariebutikkene i nærheten og sjekke Imazo sine lister. Jeg vet at de har brune på listene, men her blir lokasjon viktig for på finne ut hvordan de egentlig ser ut.

Prøv å send en mail til discusgeir (her på forumet) og hør med han.

Ellers er det mulig med import fra Glaser o.l.
Discus
HEI.Jeg trenger lit råd. Har flytta det ene paret i eget karr. Nå har dem lagt egg om alt går bra skal dem klekke ut på søndag. Lurte om det er nå spesielt jeg må passe på når det gjeder DISCUS yngel. Furing og vannbytte. Kanskje andre ting jeg må passe på og ta hensyn til. Skal dem fures med artemia. hvordan for jeg tak i det. eller hvurdan klekker jeg dem.

MVH Vlad
Når de klekker og blir frittsvømmende, går de over til foreldrene og spiser på dem. Rett og slett. De skiller ut en hinne som yngelen spiser. Etter en ukes tid med det, må du fore med artemia eller annet.

Mener og huske det var sånn iallefall=) Lykke til

Det stemmer og artemia til klekking får en kjøpt på de fleste webbutikker. Hvordan klekke dem kan du søke def frem til her på forumet.
Hallo alle sammen
Trenger lit gode råd her. Mine flåtte Discus har fått yngel som klekte ut idag for første gang. hva kan jeg bruke å fure dem når dem begynner å spise. Kan jeg bruke micro orm eller må jeg bruke artemia. eventuelt hva anet kan jeg bruke. Må forebrede meg på furinga siden dem begynner å spise om noen uker. Tusen takk i forhånd til alle sammen som har nå tips og råd.

Du må nok til med å klekke artemia. Dette begynner du med ca 7 dager etter at de er klekt.
Hei hei hei
Tusen takk for hjelpen og tipset. Nå har yngelen begynt å spise artemia i tilleg til å spise på foreldra.Men så lurte jeg på om noen kan fortele meg lit om når jeg kan fjerne ygelen fra foreldra til eget karr.
Har starta og gjørt klart ett kar på 260 l hvor jeg har tenkt å ha bare yngel. Så den er klar ,men er litt usikker på når jeg kan flitte dem. Dem er nå 14 dager gamle og rundt 8-9 mm lange. En hel dråss av dem e det der. Morsomste og mest spennende jeg har vart med på når det gjelder fisk. Det er sykt spennende å se dem våkse støre og støre for hver dag som går.heheheheh

Når du ser at yngelen får "rosa/røde" mager så er det klart at de kan klare seg uten foreldrene. 12-14 dager etter klekking er normalt for å flytte de fra forekdrene.

Når de er 3 uker gamle kan du begynne å gi de skrapet oksehjerte samtidig som du fortsetter med artemia. Når du ser at de spiser ooksehjerte kan du kutte ut artemia.

OK. dem er ca 14 dager gamle nå spiser artemia men dem henger fortsat på foreldra hele tiden. kan jeg flytte dem uansett. gjør det nå om jeg venter i noen dager til.

Det er en vurdering du må gjøre selv. Beitingen til yngelen sliter veldig på skinnet til foreldrene. Så lenge de ser fine ut gjør det ikke noe om du venter litt til, men begynner de å vise tegn til slitasje så bør du nok flytte dem så snart som mulig.

Ok. tusen takk for hjelpen. Setter veldig stor pris på hjelp fra lit mere arferende. takk for hjelpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap