Blanke kirsebærreker?

Hei

Kjøpte noen reker til et 10L akvarium her en dag.
Ekspeditøren sa det var cherry reker, men etter å ha sett på litt bilder er jeg litt i tvil. Rekene er helt blanke, foruten om en som er blank med litt rødt på ryggen (sikkert en hann kirsebærreke?). Det er ingen svarte prikker på disse rekene så trur ikke det er amanoreker.

Så mitt sp.mål er, kan kirsebærreker være helt blanke, eller er det en annen type reker?
Helt unge, og hannene et helt blanke.

Det er hunnene som blir røde, og fargen blir sterkere ettersom de blir eldre. Jeg har også sett at fargen hos mine reker er sterkere i enkelte av akvariene mine enn i andre.
vil det si at jeg bare har hanner, eller er hunnene også blanke når de er små? Rekene er ca 1 cm
Hunnene farger ikke ut før de når en viss alder og størrelse. Alle ser omtrent like ut når de er små, synes jeg

Jeg har et lass med kirsebærreker og stort sett har det vært sånn at rekene enten er røde eller blanke uavhengig om de er store eller små.

Jeg trodde videre at de røde var hunner og blanke var hanner, inntil jeg så en blank med egg! Dette har skjedd ved flere anledninger nå, så jeg er tilbøyelig til å forlate teorien om røde hunner og blanke hanner.
Erfaringen min er at eg er enig med Mona, stort sett.

Eg har ingen blanke voksne hunner, men alle er ikke like røde. Videre er det stor forskjell på hannenes rødhet.
Her burde eg helt klart vært flinkere til å plukke ut de rødeste eksemplarene for å avle dem videre.

Mona, mener bestemt å ha lest at du satte sammen Red Bee med CRS for å fremheve fargene på CRS? Dersom dette stemmer mener eg du gjør en grov bommert, da du etter min mening bare vil ende opp med et resultat som er semrere enn Red Bee. Derfor er det bedre å bare selge CRSene og heller avle kun Red Bee

P.S. Er ikke sikker på at eg husker rett, og er heller ikke sikker på at det eg tenker er rett

Ok, regner med at det er noen hunner i karet også da Hvor mange reker bør man egentlig ha når man starter opp.. vil jo at de skal formere seg. Har 4 reker no. Er det lite?
Donald
Mona, mener bestemt å ha lest at du satte sammen Red Bee med CRS for å fremheve fargene på CRS? Dersom dette stemmer mener eg du gjør en grov bommert, da du etter min mening bare vil ende opp med et resultat som er semrere enn Red Bee. Derfor er det bedre å bare selge CRSene og heller avle kun Red Bee:-) P.S. Er ikke sikker på at eg husker rett, og er heller ikke sikker på at det eg tenker er rett:-)

Jeg tror mona gjør det rette hvis hun har noen veldig utvaska CRS. Dette må da styrke fargen på yngelen igjen. Mulig hannreker i Red Bee da
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap