Eheim utvendig pumpe

Hei jeg har kjøpt meg en Eheim utvendigpumpe 2213.
Nå har jeg sittet og lest bruksanvisning og det jeg lurer på er om det er riktig det bare skal følge med en slange?
For meg ser det ut som du skal kople til 2 slanger på pumpa en der vannet går inn og en der vannet går ut,stemmer det?
Eller er det bare meg som ikke forstår bruksanvisningen.
Håper noen kan hjelpe meg,trenger å få gang på karet snart.
Ville nok tro det du sier stemmer, om det ikke er en slange med 2 rør inne eller noe;P
Ok,så da mangler jeg altså en slange,rart ikke det følgte med 2 siden jeg fikk beskjed om at alt som jeg trengte lå oppi.For jeg har satt opp de andre tingene som skal være i akvariumet for å se hvordan det blir,men da får jeg vel gå ned på butikken igjen og høre om det jeg kan få en slange til.
hvorlang er den slagen da? sikker på at du ikke kan dele den i 2 like deler? Under den forutsetning at den da de to slangene blir lange nok?
Har fått fleree eheim selv med en lang slange på 3,5-4m som jeg har kappet til to. Er det forlite slange til dette går du tilbake til butikken å krev at du skal ha mere slange.
Jeg målte slangen nå og den er ca 2.5 meter lang,kanskje det er beregnet at jeg skal dele den i 2 da.
mulig det, men jeg syns slangen var i korteste laget, men sjekk om det holder med det, når du har plassert filteret under akvarie
Jepp får prøve og se hvordan det går.
Takk for svar.
Jeg hadde lang nok slange heldigvis.Men nå lurer jeg på om den stangen med alle de små hullene i sm er i akvariumet skal ligge under vann,for på tegningen står den over?
Bare tenkte hvis den står over er det ikke noe bevegelse i vannet da
Normalt leveres filtre med 2,5-4 meter slange, alt etter modell.
At det er såpass "lite" til denne pumpa, er rett å slett da særlig lengre slanger blir for mye av det gode, og pumpa får trøbbel med å få løftet vannet tilstrekkelig høyt
Ok,takk for svar,men er det noen som kan svare på om den pinnen med de små hullene i skal være under vann for å få bevegelse i vannet
Det er vel strålerøret du snakker om. Dette plasserer jeg selv så dypt som mulig, og vrir heller på det for å rette strålene mer opp mot overflata, om denne blir for stillestående.
Jepp var det jeg snakket om,da skal jeg gjøre det.Takk for svar.Første gang jeg har slik pumpe så jeg vil liksom at alt skal bli bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap