- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kalk-tilskudd?
Kalk-tilskudd?
Postet 08.12.07 kl 22:45
Kan bare bekrefte det Frank sier i denne tråden, tigersnegl og sebrasnegl klarer seg fint i kalkfattig vann. Mine har gått i surt og bløtt vann i over ett år, og det har virket som de har trivdes. Jeg har i det siste økt gh til 5, men tidligere har de gått i gh på rundt 3. Vokst har de også
Postet 08.12.07 kl 23:12
Postet 09.12.07 kl 12:27
Postet 09.12.07 kl 23:23
Postet 11.12.07 kl 17:46
Postet 11.12.07 kl 22:03
Jeg putta oppi et bittelite saltvansseglehus som er ubebodd, som mine tigersnegler og kloreker til stadighet er bortom og skjekker ut. Har trua på at dette er en bra ting, masse kalk, og de ser ut til å trives godt med det. Følger med på ph osv, og det virker stabilt. har hatt det lille sneglehuset oppi i en uke. Følger med videre. Noen som har erfaringer fra dette?
Postet 15.12.07 kl 21:38
Man kan gi dem en del av det kalsiumet de trenger gjennom kosten. Det er kanskje enklere enn å fikle for mye med vannverdiene i et så lite kar.
JBL NovoCrabs, fòrtabletter med høyt innhold av kalsium og plantefiber og mye grønt, er fin-fint fòr for snegler. Mine eplesnegler får dette, men dessverre ikke så ofte som de burde Jeg tar den boksen som står nærmest når jeg fòrer dem. Burde nok sette boksen med JBL NovoCrabs litt nærmere
JBL NovoCrabs, fòrtabletter med høyt innhold av kalsium og plantefiber og mye grønt, er fin-fint fòr for snegler. Mine eplesnegler får dette, men dessverre ikke så ofte som de burde Jeg tar den boksen som står nærmest når jeg fòrer dem. Burde nok sette boksen med JBL NovoCrabs litt nærmere
Postet 15.12.07 kl 23:48
Endret: 15.12.07 kl 23:48
Postet 25.12.07 kl 19:02