God akvariebutikk i Oslo, Kvalitet!

Skal om noen uker kjøpe mine første fisker og innser at jeg vet vedig lite om hvor man får kjøpt slike dyr. Jeg bor i Oslo så bør vel være en del og velge mellom. Hvilket sted skal jeg gå til om jeg ønsker kvalitet? Er villig til og gi noen kroner ekstra for gode fisker i stedet for slappe halvøde fisker.

I første omgang skal jeg ha 4-5 ottoer og 4 guppyer, hvor kan jeg kjøpe disse?

Fint om noen kan gi meg en liten indikasjon for hva jeg må ut med for disse fiskene, jeg har som sagt 0 peiling men mer enn 400 kroner for guppyene og mer enn 600 for ottoene vil nok bli litt drøyt i disse juletider (går fortsatt på skole)
Inaktiv bruker
Oslo akvariemagasin-tidligere bjølsen akvarie ,ved løren
eller så reiser du til moss,til Dahls dyrerike,der blir du hekta,,,,'SMIL'
gyppy pris i Moss ,antar maks 20 kr
otto..maks 70,-
Akvariemagasinet på Løren har godt utvalg og god kunnskap (og god kvalitet på fiskene også har jeg erfart. Men det er to draw back med den butikken. Jeg med flere har opplevd det utrolig vanskelig å få hjelp der, og at betjeningen til tider har vært uvennlige. Men det vet hva de holder på med. Dette var faktisk den første butikken jeg opplevde at betjeningen visste at kulefisk ikke skulle løftes ut av vannet, og det er ikke vanlig kost.
Den andre store ulempen med denne butikken, er prisene. Det er det dyreste stedet du kan finne på å handle...punktum! De er rett og slett knalldyre. Men så selger de også en del ting du ikke får tak i andre steder.

Jan Holt er en annen butikk mange har hatt god erfaring med. Jeg har ikke vært der selv, så jeg kan ikke uttale meg om det, egentlig. Men jeg har jo hørt mye ros om den butikken.

Dyrego på Oslo City har jeg også hørt mye positivt om, men heller ikke den butikken har jeg erfaring med.

Tidligere hadde vi jo også Majorstuen Zoo, men de har visst sluttet med fisk nå

Hvis du har mulighet til å bevege deg ut av Oslo, er det to andre butikker jeg vil anbefale: Dahls Dyrerike i Moss. Der er det godt utvalg, særlig på coryer og L-maller, og kunnskapsnivået er høyt og prisene behagelig lave. Den andre er en nettbutikk som man kan besøke etter avtale: Aquamanias som ligger på Kløfta. Innehaveren er utrolig hyggelig og serviceminded. Og han har en del fisk med høy siklefaktor.
Tam alna
De har også stort utvalg av fisk inne. Og da også mange av de artene som ikke er så vanlig i mange andre butikker. Stor akvarieavdeling, og trivelig betjening. Men noen ganger kan man jo vente litt lenge på hjelp, da det er veldig stor trafikk av folk. Men en god ting det også. Viser at flere ønsker og handle der.
På dyrego er det 30kr for guppy og 20 eller 19,- for otto, om jeg ikke husker feil... =)
alfen50
De har også stort utvalg av fisk inne. Og da også mange av de artene som ikke er så vanlig i mange andre butikker. Stor akvarieavdeling, og trivelig betjening. Men noen ganger kan man jo vente litt lenge på hjelp, da det er veldig stor trafikk av folk. Men en god ting det også. Viser at flere ønsker og handle der.

Er innom TAM Alna flere ganger i uken (gangavstand fra jobben), og servicen har alltid vært upåklagelig. Dog syntes jeg det er mye døde/syke fisk der for tiden. Lurer på om de har fått inn mye svak fisk siste månedene, veit ikke?
Har selv handlet på Dyrego lørenskog og er fornøyd med servicen der. Ikke verdens største butikk, så ring og sjekk utvalget først, men kvaliteten på fiskene ser bra ut såvidt jeg kan se. Stort sett bare VF, såvidt jeg har fått med meg. Dyrego Oslo City har hatt møkkete kar de gangene jeg har vært innom. Tydeligvis mye vannsøl, og ingen som gidder å tørke over karene. De har også hatt noen tvilsomme gullfisk tidligere, om jeg ikke husker helt feil - så her handler ikke jeg i alle fall...
Takk for fine svar. Hva er minimum/maximum pris jeg bør gi for disse fiskene? Dyrego på Oslo City høres jo ganske bra ut, men viker som det er baksider/fordeler med alle butikkene. Så det er altså ikke en butikk de fleste her inne syntes er den beste?
Maks for en vanlig otto er 25 kr spør du meg.
Jeg tror mange er samstemte i at Dahls dyrerike i Moss er veldig bra. Utover det er det vel varierte meninger om de aller fleste butikkene tror jeg...

Spørs litt hvor mye pris betyr for deg,
Akvariemagasinet er en kjempeflott butikk med masse spennende og friske fisker. Men man betaler endel.
Jan Holt er en av mine desiderte favoritter.

At man må vente på hjelp tar jeg nesten for gitt i alle dyrebutikker, man er ofte flink til å oppholde betjening selv også

Anbefaler deg å søke litt og lese litt i forumet, de fleste butikker i Oslo- området er omtalt. Både saklig og usaklig :P
hehe, prøvde det først men var et virrvarr av meninger der. Penger betyr ikke mye, vil heller ha noen fine guppyer til 50 kroner stykk enn noen fargeløse tynne individer til 10 kr stykk. Lurer bare på hvor jeg skal dra g kjøpe de. Er enda laang tid til jeg skal kjøpe fisker, men ville bare undersøke litt
hvis du gidder, så synes jeg kanskje du skulle ta deg en tur til aquamanias på kløfta! Han har VF guppy til 28-30 kr. De er riktignok ikke like fargesterke som disse andre guppyene, men mye livligere og kule. Vet ikke om han har Ottoer, men om han ikke har kan du jo bare svinge innom Dyrego på Lørenskog. Der har de friske og fine Ottoer til 19kr.

Guppyer er allerede ganske "ødelagte og ihjelavlet", tror ikke det spiller stor rolle hvor du kjøper de.
Inaktiv bruker
Joakim
Jeg tror mange er samstemte i at Dahls dyrerike i Moss er veldig bra. Utover det er det vel varierte meninger om de aller fleste butikkene tror jeg...

Vi tar ett rungende,,,,Dahls ja,,,,
MC Darup
Guppyer er allerede ganske "ødelagte og ihjelavlet", tror ikke det spiller stor rolle hvor du kjøper de.

nei så lenge de ikke er VF da :P
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap