18 l.

Hvordan innrede et 18 liters reke kar? Fortell alt dere vet.
Tenker også kanskje og ha i en 3 hunner og1 hann av dvergtannkarpe går dette?
Hvilke reker annbefaler dere?
Vill også gjerne ha tips om planter og annen dekorering i karet?
Filteret er ferdig innkjørt.
Trenger jeg varmekolbe? (er ganske varmt i lufta her)
Har dessverre ikke så mye kunnskap om det du spør om at jeg tør å uttale meg. Vil bare tipse om at hvis du går til akvarium her øverst og søker på rekeakvarium blant medlemsakvariene, så kan du se hvordan andre har innredet karene sine
Bare javamose er veldig flott
Tror dvergtannkarpe lever som par, så du trenger ikke så mange damer?
Dvergtannkarpene lever ikke som par...

Men de er flinke til å yngle, så med et så lite kar må du nok selge unna yngel ganske gjevnlig for at det ikke skal bli overbefolket.

Jeg har dvergtannkarper sammen med kirsebærreker, og både rekene og tannkarpene blir fler i raskt tempo

Du bør definitivt ha javamose i karet, særlig for trivsel og økt overlevelse for yngelen!
man har vell ikke fisk i ett 18 liters kar? :S så sant det ikke er snakk om karantenekar til veldig små fisk, eller yngel.
Hva med en rot som det er festet Javamose på?
Jeg syntes Krystallreker av noe slag er finest
Men amano reke er kanskje lettest og få til og yngle..
Det er mange og velge mellom
MetallicaPelle
Men amano reke er kanskje lettest og få til og yngle..


Må nok korrigere deg litt der, MetallicaPelle
Amanoreker er nemlig veldig vanskelig å få til yngel på. Blant annet så må yngelen holdes i brakkvann eller aller helst saltvann.
Tenker nok på kirsebærreke.
fa**, sorry :P mente kirsebær, blander nesten alle rekene.. mest kirsebær og Krystall
Please forgive me? Uansett syntes jeg at amano er litt stygge.
MetallicaPelle
fa**, sorry :P mente kirsebær, blander nesten alle rekene.. mest kirsebær og Krystall :) Please forgive me? :) Uansett syntes jeg at amano er litt stygge.


Og jeg synes de er pene Skjønnte nesten at du blandet navnene litt, fort gjort. Her er en av amanorekene mine.

[External Image]
Oj, den syntes jeg faktisk var litt fin men jeg har sett dem helt gråe.. og da er de ikke særlig pene..
MetallicaPelle
Oj, den syntes jeg faktisk var litt fin :-) men jeg har sett dem helt gråe.. og da er de ikke særlig pene..


De fleste er nok ganske fargeløse, ja, men et par av mine er ganske grønne i fargen. Da tror jeg ikke vi skal legge mer beslag på Marius' tråd

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap