Dette settet godt nok?

Jeg har inne en bestilling på en flaske med co2 her i Haugesund, og da mangler jeg jo bare resten

Lurer i den forbindelse på om dette settet er godt nok?
Webzoo

Eller er det andre forslag til et god rimlig alternativ?
Funker sikket det, men det viktigste er 1.trinnet med nåleventil og manometer og en bobleteller.
Lars Odland
Funker sikket det, men det viktigste er 1.trinnet med nåleventil og manometer og en bobleteller.


Så en regulator som denne
Webzoo
og en bobleteller som denne
webzoo
og flaske jeg har bestilt hos Alf Lea samte noe co2 slange så er det en god start?

skal en bare føre co2 ut gjennom en brusestein i karet da?
Jeg har samme regulator og bobleteller og de fungert fint i 2 år nå. Eneste den hvite tilbakeslagsventilen på bobletelleren sluttå fungere etter en stund, så den har jeg tatt vekk.

Brusestein virker, men ikke det beste. En reaktor er vel det beste, poenget er å få "knust" gassen/oppløst den best mulig i vannet slik at vannet sirkulerer rundt i karet med en vis mengde oppløst Co2.
Da blir det nok innkjøp fra webzoo av regulator og bobleteller, så får reaktor og magnetventil komme etter hvert. Bjunner å bli lei av å lage sats til stadighet....

Kjører co2 ut nederst i ett innvendig DIY filter, da blir den knust gjennom sirkulasjonpumpen før den kommer ut i karet.... teoretisk høres det ut som at skal fungere sånn vertfall...

Takk for hjelpen.
Da høres det ut som du har du skjønt det, bare huske på at ikke fisken blir hengende i vannskorpa å gispe etter luft
Nei tror nok det skal gå greit. Plantene produserer godt med o2. Har dessuten ett biologisk filter som gir oksygen til vannet slik at jeg ungår det problemet. Bare håpe den ikke "vasker ut co2'en. he he...

Ser ikke så bra ut nå mallene fykker opp vær annet min. for å snappe luft nei...
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap