Bruksanvisning på Juwel varmekolbe?

Eeeh...et utrolig dumt spørsmål men hviken veg skal Juwelkolba dreies for å øke temperaturen?

Har ei kolbe som er uten gradevisning og klarte å justere den ned i sommer men nå får jeg ikke temperatuen opp igjen!
Karet huser corydoras, scalare og kongotetraer men holder bare 22 grader.
Jeg har en juwel varmekolbe, der skrur jeg MED klokka for å øke temperaturen. Husk at jo større akvarium du har, jo lengre tid tar det å øke temperaturen. Vær tålmodig
Aah! Da skal jeg prøve den vegen igjen, ett eller annet som gjør at jeg inbiller meg at butikkdama sa mot klokka av alle ting...

Har gitt den et par dager hver gang jeg har skrudd på den men temperaturen kommer ikke over 22 og nå har kong vinter blåst ut en kuldesky over heimen her så jeg må få den opp.
Du ser jo den lyser når den varmer.
sarping
Du ser jo den lyser når den varmer.


Litt vanskelig å se nede i pumpa der den sitter, men uansett er det jo kjekt å vite hvilken veg man vrir for å justere opp varmen. Den lyser/varmer jo selv om ønsket temperatur er for lav...
Har samme filter her, tok å hang den på utsiden så jeg kunne følge med litt når den slo seg av og på. Medurs er rette veien ja. Tukla med det samme selv, det tar litt tid
sarping
Har samme filter her, tok å hang den på utsiden så jeg kunne følge med litt når den slo seg av og på. Medurs er rette veien ja. Tukla med det samme selv, det tar litt tid


Aah! Det var jo en smart ide.

Hvor mange timer går det sånn ca for å øke tempen fra 22 til 24-25?
Tar litt tid dette her når det begynner å bli kaldt. I dag var det kunn 21-22 grader i karet mitt som vanligvis holder 26 grader. Justerte opp tempen på varmekolben fra 26 til 29, men tar tid å få varmen opp. Jeg har selv 240l kar.
Romtemperaturen ligger på rundt 20-21 grader.
sarping
Har du fått op tempen?


Jepp! Takk for rådet.

Her er stuetempen på ca. 19 grader, men jeg skrudde nok alt for langt for da jeg kom hjem fra jobb i dag var tempen i karet på 32 grader....Ooooops!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap