Identifisering av div. Malawi

Mine svigerforeldre har hatt malawi i noen år nå og har bestemt seg for og skifte ut fisk, så vi skal sette de til salgs, men nå kan vi ikke finne lappen hvor de latinske navnene stod.

De de har er vanlige i butikkene så jeg håper noen kjenner de igjen på beskrivelsene jeg nå skal forsøke meg på

Fisk 1: Den er blå og jeg tror hunnene er hvite og de har noen gule pletter på den bakerste bukfinnen.

Fisk 2: har gått under navnet militær fisk hjemme hos de, da de er grønne kanskje litt gult i med noen mørke stor tegninger som ligner litt kamuflasje.

Fisk 3 minner om Julidochromis regani. Hannen blir mørke mens hunnen beholder den gule fargen....(eller var det omvendt?)

Så er det mulig det er en 4. art. Den ligner på fisk 1 men de er litt mørkere blå. Men jeg husker ikke helt om det var kun 3 eller om de har hatt 4 arter.

Håper noen kan hjelpe med denne håpløse oppgaven
Hei.

Vanskelig å fastslå korrekt uten bilder. Legg ut hvis du har?

Mvh Henrik

Er 2-ern en Venustus?

Og Auratus ligner på 3-ern?
Tusen takk!. Da var 2 unnagjort Så var det kun de lyseblå/blå med noen lyse pletter neders på halen.

Skal se om jeg kan få tatt noen bilder av de ikveld.
Identifikasjon av chiclide med bilder
Så har jeg enda en chiklide eller to jeg trenger identifisere.

Den hvite er det den samme som den blå eventuelt?

[External Image]
[External Image]

Mvh Ina
2 eren som du spurte om øverst på siden er nok like gjerne en n. livingstonii. denne er mer vanlig i handelen, men også en rovfisk som venestusen.

den lyseste på den nederste bildet kan kanskje være en jente av lombardoi?? min har ikke så sterke striper som den i kunnskapsbasen, pluss at min er mye rundere og tykkere også..
Men de andre var den venestusen. Noen har utviklet blå munn og har det gule i seg.

Ja jeg tror de blå(lys og mørk) samt den hvite er 2 forskjellige typer.

De som hadde dem har kasta lappen med navnene på, og vi har kun brukt akvariet vårt til mellomstasjon før de blir solgt.

Men er ikke så lett og selge fisker man ikke har navn på hehe.

du kan jo selge de som malawi mix..? men er jo greit å få identifisert de da
Hehe ja men jeg skal de med på en auktion så er det greit med ordentlig navn.
den "lyserosa" kan være en rød zebra, den blå kan være en delfinciklide (hvis den har veldig høyt hode i forhold til de andre) og den svarte kan være en acei. litt vanskelig å se på bildene, men du kan jo sammenligne med bildene i fiskebasen.
tror nok både den lyse rosa og den lyse blå er matriaclima estherae (rød zebra) Den blå er en hann, den rosa mest trolig en hunn.
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap