Tiger barbe - lek og egglegging

Bare lurer på hvordan disse fiskene "leker"??
Og hvor de legger egg??
Fiskebasen vår er ett smart sted å lete Mener at det står en del om dette på denne arten.
Det sto ikke så mye om hvordan disse "leker".. Tror nemlig noen av mine har begynt å "leke" nå.. De dirrer på siden av hverandre og følger etter hvernandre og jager alt å alle som nermer seg.. Er dette "lek"???
Sånn var mine også, hadde 4stk når jeg nettopp hadde startet opp. Kvittet meg med mine. Gikk til anngrep på alt og hverandre. Det skal bemerkes at jeg hadde for lite anntall til at det var en god stim. Og at de kunne bli bedre dersom jeg hadde øket stimen. Har lest i forum at det heller ikke hjalp.

Så noen i dyrebutikken for ikke lenge siden. Kjempefine fisk

Stimer bra eller?
Hei
Ja mine stimer bra, de har aldri vært særlig aggresive før nå.. Har 9stk, hadde 10, men den ene klarte hoppe ut av akvariet uten at jeg merket det når jeg skulle skifte vann.. har hatt mine i ca 6mnd nå og aldri sett denne oppførselen før..
vet det er sent men måtte bare si det. du bør ha minst 10 stk eller så begynner de å gå løs på andre fisker.
Hehe, jeg har de ikke lenger.. Men det gikk helt fint med bare 9stk, de kranglet bare seg imellom og plaget ikke de andre fiskene i det hele tatt.
skrev egentlig til Espen jeg da men................. man bør vel ha minst 6 stk
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap