En slags flyndre

Hei.
Jeg har fått en ny fisk i karet nå, men jeg vet ikke hva den heter.

Beskrivelse
Den er liten, ligner på en flyndre . Den er grå/svart med hvite prikker , den er også sky. Ikke stor , den har en "lang" hale . Den er ganske lik på en flyndre.

Noen som kan hjelpe?
Nei, det er ikke en sånn en.
Den har ikke så kraftige farger , den er mer "gjennomsiktig" .
Dette er den mest vanlige rokka i handelen.
Det er ikke akuratt en Rokke eller Flyndre, men ligner .
Den er liten . En svak svart farge med noen svake hvite prikker/striper.
Den linger på en rokke, men så linger den ikke , det er vanskelig å forklare .
Her er den :

Nei, det var ikke noen rokke, nei Det er som Kesol sier en sewellia lineolata. Utrolig sjarmerende skapninger. De liker godt med strøm i vannet, og er følsomme for dårlig vannkvalitet. Og ikke minst er de omtrent klin umulige å fange inn, dersom du må det Jeg har to av disse sjarmtrollene selv, og de er utrolig hyggelige, små skapninger.
Tror ikke noen kjøper en rokke uten å vite hva det er. Du vil virkelig ikke vite innkjøp fra Imazo.
Kesol
Tror ikke noen kjøper en rokke uten å vite hva det er. Du vil virkelig ikke vite innkjøp fra Imazo. ;)

Nei, jeg må innrømme at jeg syntes det skulle være litt merkelig, ja. Ikke mange selger rokker, og prisen er ganske svett. Men når det gjelder hva om blir solgt under fullstendig feil navn, informasjon osv. i mange av Norges dyrebutikker, ville det ikke overrasket meg helt fullstendig ihvertfall. Forresten, kanskje ikke når det gjelder rokker. Men jeg er vant med at man kan gjøre noen kupp på L-maller pga. dyrebutikkers uvitenhet
Når jeg i tillegg så rokker i butikk seinest på torsdag, så vet jeg at de er på markedet for tiden. Forresten hadde Aquamanias ganske hyggelige priser på rokkene de hadde inne for litt siden (utsolgt nå). Jeg har dyrere maller og kulefisker (riktignok ikke mange) enn det de tok for rokkene. Da ønsket jeg hardt og inderlig at jeg hadde et diiiigert akvarium. For selv om de var små da, vet jeg jo at de blir digre. Men så vanvittig søte, da! Men likevel, prisen er ikke akkurat det man legger ut med, bare fordi man så en søt fisk Det blir noen lineolataer for prisen av ei rokke, ja ;-D Men nå har jeg visst havnet litt off topic her...
OT er ikke noe problem, moderatorene sover, trådstarter har fått svaret. :p

Vet at min forgjenger solgte noen L-maller (usikker på hvilken) til vanlig pleco-pris (79,-) når de skulle koste 450,-...
Det var med andre ord ikke en veldig spennende malle, siden man kunne ta feil fra den og en vanlig pleco.

At det er mye feil, henger sammen med at de fleste bestiller gjennom Imazo, som kan gjøre det aller meste feil. "Siamesisk flying fox". Latinske navn og L-nummer et et sabla rot, om du i det hele tatt får det.
Javabregne = stygg sumpplante som slettes ikke er en javabregne. I tillegg til at det står på svensk (ofte uten latinske navn).
Og posene kommer ikke merket - tenk deg 30 poser med forskjellige (bleike) fisk som skal plasseres i karene midt i julestresset.

...ikke får man så mange heatpack man ber om. Og halvparten av bestillingen mangler. Og bestiller man "spök-scalare" får man det man ber om - død scalare.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap