Turnips sin akvariedagbok (side 5)

turnips
Jippi! Pandaene leker igjen! Da vet jeg i alle fall at de ikke synes det er stressende med 6 nøkkelhullciklider som samboere i stedet for bare to :)


Gratulerer da
gratulerer med flere nøkkler.
veldig fint akvarium du har...
Takker

Ble litt mer action i akvariet med flere nøkkelhullciklider. 6 er nok litt i meste laget, så jeg har tenkt å beholde 4.

Har blitt litt lite action i denne tråden i det siste, pcen er til reparasjon og det er litt lite inspirerende å skrive innlegg uten å kunne poste bilder... Snart blir det bedre tider
Hei, Turnips
Jeg må bare spørre deg
Har jeg møtt deg ennå? Har møtt så mange nye fjes i det siste, at jeg ikke klarer å holde styr på alle...
Aggi
Hei, Turnips :) Jeg må bare spørre deg ;) Har jeg møtt deg ennå? Har møtt så mange nye fjes i det siste, at jeg ikke klarer å holde styr på alle... :D


Er jammen ikke sikker, jeg! (rødme)
Vi har i alle fall ikke snakket sammen, tror jeg?
Du var på storaukjsjnonen, ikke sant? -Men jeg er så dårlig på navn, kan sikkert bare en brøkdel av navnene på de i BAK, puh! -Så som sagt, tror ikke det, men ingen garanti

Jeg satt nesten bakerst til høyre på auksjonen, ved en rød sofa, kjøpte sitrontetra, og litt planter, blant annet... Lyst hår, svart jakke, isoporkasse...Kanskje det sier deg noe?
turnips
[QUOTE=Aggi] Jeg satt nesten bakerst til høyre på auksjonen, ved en rød sofa, kjøpte sitrontetra, og litt planter, blant annet... Lyst hår, svart jakke, isoporkasse...Kanskje det sier deg noe?


Øh, nei... Sier meg lite... Jeg satt og tok imot betaling ved inngangen før foredraget. Kort og brei, med grønne klær... Halvlangt brunt hår... Satt midt i smørøyet under auksjonen... ;D
Lenge siden jeg har oppdatert denne tråden nå, ikke like gøy når jeg ikke har nye bilder å legge inn...

Men ryddet litt i bildene på pc en og fant dette av hongsloi-hannen min! Han er virkelig flott!

Nå har det flyttet inn en del coryer til i karet hans, og han virker sånn mellomfornøyd med det. Lillebror har flyttet til et annet kar, for han var forvist til et hjørne bak en rot. Så nå har det vært fryktelig rolig i dette karet en stund, og jeg tror egentlig han syntes det var litt morsomt med litt liv! Sterbaiene er jo så sky.

-Er for øvrig på utkikk etter et nytt hjem til broren til denne hongsloi-hannen, passer dårlig å ha to hanner og ingen hunner...

Nyinnflytterne, i alle fall midlertidig, er 6 flotte C.paleatus, og 3 vf. C.melini. Ønsker meg flere melinier etter hvert, de er så flotte!

Har masse eikeblader i karet, som coryene elsker å rote rundt mellom.
Jeg skal gi deg en lyd om Meliniene mine skal flytte, det er ikke sannsynlig akkurat nå, men om det blir det er du den første jeg tenker på

Fikk du tak i noen Habrosus venner?
Anen
Jeg skal gi deg en lyd om Meliniene mine skal flytte, det er ikke sannsynlig akkurat nå, men om det blir det er du den første jeg tenker på :-) Fikk du tak i noen Habrosus venner?



Jippi -Vanskelig å gå lei så flotte fisker, da, så det er vel tvilsomt om de flytter på seg

Habrosusene er bestilt, og skulle komme til butikken i dag, men så viser det seg at de kommer visst ikke før neste fredag. Får bare smøre meg med tålmodighet, og kose meg med alle fiskene jeg allerede har, som sterbaien på dette bildent, for eksempel!
Fiiiine fisken.

Det blir liv i karet når den lille ensomme får flere venner kan jeg tenke meg. Du får knipse aktivt
Hei.

Nå begynner det virkelig å skje ting hos meg Skal ta varmekabler og sand i i dag, forhåpentligvis endel vann også.

Ser du selger guppyene, er du klar for ny art eller skal du bare tynne litt? Jeg har solgt det ene leksparet mitt med ancistrus, skal gi det andre paret sjansen til å lage noen babyer
Da koser du deg, tenker jeg Alltid morro å sette opp et nytt kar!

Jeg må tynne litt i rekkene, så selger de siste Equador-guppyene jeg har, forhåpentligvis før de blir flere. De er jo kjempefine, men har man ikke plass, så har man ikke plass...

Ser du selger borelliiene, forresten? Sukk sier jeg bare, jeg skulle gjerne hatt en trio med Apistoer!, -tilstandene her er jo helt tragiske for tiden, har ikke et eneste par, men to kakadue-hunner, to hongsloi-hanner, og en enslig eunotus. Blir ikke mye action av det...

Flere fisk har jeg ikke plass til, men om du vil bytte de i noen av mine må du bare hyle ut
Du må gjerne få dem! Ingen bedre til å ta seg av de enn deg Jeg er egentlig ute etter litt mindre action jeg da så hvis noen av dine "overskudd" fisk kan komme å bo i det store karet mitt så må de gjerne det. Jeg synes bare at det er blitt litt mye styr hos pygmeene. Hadde håpet de skulle bli litt mer sosial om jeg tok bort borelliiene, men det er med tungt hjerte de må flytte.
Anen
Du må gjerne få dem! Ingen bedre til å ta seg av de enn deg :-) Jeg er egentlig ute etter litt mindre action jeg da så hvis noen av dine "overskudd" fisk kan komme å bo i det store karet mitt så må de gjerne det. Jeg synes bare at det er blitt litt mye styr hos pygmeene. Hadde håpet de skulle bli litt mer sosial om jeg tok bort borelliiene, men det er med tungt hjerte de må flytte.


Jippi! Snakkes igjen i morgen når jeg er våken så ser vi om vi kan finne ut av det
Det er bare å gi meg en lyd når du er våken og klar til å diskutere Eller ville du heller hatt norberti trioen? Men de er ikke så snill mot coryer da. Jeg hadde flyttet pandaene over til de mens jeg ordnet i det ene karet, men der måtte de kriseflytte fullfart tilbake. Greit karet var nok for lite for alle sammen samtidig, men det var ganske stor forskjell i humør
Takk for et supert bytte!

Nøkkelhullciklidene leker "kongen under roten" så sanden fyker rundt de, men de finner vel snart ut av det. Og den ene SAEn er SÅÅÅ stor! Jeg prøvde å ta bilde av den ved siden av den voksne ottoen min, men den ville ikke sitte i ro.

Jeg har nett matet adolfoi barna mine... Iiikkk, tenk om jeg fikk det til da? Det hadde vært gøy! Da vet jeg hva jeg skal bruke det tomme karet til
Så du har fått adolfoi-barn! Så morro!!! Gratulerer, det blir spennende å følge med på!

Har akkurat sendt deg en mail med en liten oppdatering på alle morrosakene du hadde med i posen din Nå ser jeg at borelliiiparet har funnet hverandre, de seiler i sirkler rundt kokosnøtthulen, godt tegn

Ja, SAEn er GIGANTIC! Sikkert særlig i forhold til de 4 små. Stimer de sammen, da?

Kjempebra bytte vi gjorde, synes jeg!

Hehe, ikke lett å vite hvor vi skal kommunisere nei.
Jeg er litt oppkavet med corybarn, men vi må jo gjøre vårt beste
Så gøy med borelliiene, de er jo supersøt.

Du får holde meg oppdattert med norbertiene, håper de finner seg til rette, en dag eller to med mørke kan gjøre susen.

Foreløpig er det ikke noe stim å snakke om, bare vilt kaos. Nå er lyset av og jeg skal snart legge meg for det blir en lang dag i morgen!
Skal forsøke meg på en liten kjapp oppdatering på litt av det som har skjedd her i det siste:

Først og fremst, 90-literen har helt skiftet innhold. Her bor nå en trio med A.norberi og 12 sorte neontetraer. Norbertiene flyttet fra Anen til meg på søndag, og bortsett fra at hannen tok seg en liten runde i karet i går har jeg knapt sett fiskene siden jeg fikk de. Det er vel min egen skyld, for hele karet er fullt av huler og gjemmesteder.

I dag fikk fiskene selskap av stimen med neon, og det tok ikke mange minuttene før den ene norberti-hunnen var ute for å sjekke ut karets nye beboere, men vips så var også hun borte igjen. Håper de blir litt tøffere etter hvert. De sorte neontetraene er i hvertfall flotte, så jeg får kose meg med de mens jeg venter på at norbertiene skal titte frem igjen.

Så har jeg tatt mot til meg og forsøkt meg på eplesnegler igjen, fikk 8 små blå nydelige snegler av Anen. Forrige gang jeg hadde eplesnegler, for flere år siden, gikk det fryktelig dårlig, hele gjengen døde i løpet av noen dager. De stinket helt forferdelig, og jeg bestemte meg for aldri mer å prøve meg på eplesnegler, men med tiden glemmer man, og nå har jeg altså 8 stk. Det ser dessverre ikke ut til å gå noe bedre denne gangen...

Til tross for sakte tilvenning er har de ikke beveget seg stort på de dagene de har vært her. De bor i karet jeg har de minste levendeføderne i, dette er et kar med vannverdier som skulle passe eplesneglene, og der jeg er veldig nøye med vannkvaliteten. Jeg skifter som oftest litt vann her hver dag.

Må vel bare innse at eplesnegler ikke trives med brønnvannet vårt, dessverre... Skal plukke de ut nå og se om det er liv i de lenger i det hele tatt...

Jippi! Sitter og kikker bort på 90-literen nå mens jeg skriver, og ser at den ene norbertihunnen er ute og siler sand! Da gjør i alle fall tetrastimen jobben sin, ser ut til å roe apistonerver

Slenger med et par bilder av noen av de nyeste coryene mine også, -deler av en gruppe flotte paleatus som har fått jobben med å "temme" sterbaiene mine så de forhåpentligvis blir litt mer synlige.



Et par bilder til, fra 180-literen:

Nr. 1 er av en av de vakre smykketetraene mine.

Nr 2 er av nøkkelhullciklidene, har halvvert gruppen så jeg har en trio nå, en hann og to hunner, og det ser ut til å fungere veldig fint. Hannen er virkelig kongen i karet nå som resten av konkurrentene har flyttet ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap