Varmekolber

Morn
Har ein Juwel varmekolbe på 200W, men den jukser litt og det er ikkje noen temp. skala på den så eg sliter med å få jevn temp, (ihvertfall no når eg prøver varmekur mot prikker)
Tenker på å kjøpe ein Jäger Eheim varmekolbe 200 Watt, er det noen som har erfaring med denne, og står det grader på skalaen.
Har ikke Juwel-kolbene temperaturskala en gang, altså?
Makan til dr....

*host*

Ja, Jäger kolbene har temperaturskala på, men du må kalibrere dem først. Dette tar gjerne et par dager før den er "trygg" i bruk.

Jeg liker best kolber som er uknuselige, altså ikke av glass. Selv om Jäger kolbene påstår at de ikke kan knuse, men tåler å stå påslått over vann om man f.eks. glemmer å plugge dem ut ved vannbytter, så gjør de ikke det...
Dette kommer fra en som personlig har greid å knuse minst tre-fire sånne

Hva med å prøve en ferdigkalibrert kolbe istedet, bare å plugge inn og ta i bruk med en gang? Aquarium Systems varmekolber tåler å stå over vann om man glemmer å dra dem ut. Det vet jeg, for jeg glemte en over vann i to dager før jeg oppdaget det Og den er i bruk enda den
Har etterhvert gått mer og mer over til disse, da de er så greie å bruke. Pluss er også at de er svarte i fargen, og forsvinner lett i skyggene i bakgrunnen av karet.

Som du ser av bildet, har de en tydelig temperaturskala.

PS! Merk teksten i nettbutikken:
"200 w lengde 35 cm , anbefalt maks akvariestørrelse 200 liter"
Sjekk at den får plass i rommet der Juwel-kolben din står i dag.


[External Image]
Jaeger varmekolber
Jeg vil absolutt si at disse varmekolbene er de beste.(De nyeste modellene).
At de kan være påslått utenfor akavariet har jeg selv erfart da jeg ved en feiltakelse satt på en varmekolbe som lå i kasse. Den lå der påslått i 2 mnd. før jeg opdaget det. Satte den i akvariet og virket helt fint.

Derfor kjøper jeg kun disse kolbene.
Driver selv å bytter ut kolbene mine til jeger-dette er den kolben jeg har vært klart mest fornøyd med.
Og som Frank sier, dette er et av de få/eneste merket som har termostat som går helt opp til 34 grader.
De er litt dyrere enn de andre kolbene, men verdt hver eneste krone.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap