Foreldrekjærligheten lenge leve...

Palettparet mitt har tre yngel gående. De er noen uker gamle, og en snau cm store.

Nå har foreldrene på nytt lagt egg, og da er tydeligvis både mors- og farskjærligheten for de tre, som blåst bort... Jeg oppdaget at de kjeppjager de små, og da trer jo min kjærlighet for de små inn...

Jeg har nå satt de tre over i en ynglekasse, men er i tvil om dette er noe for dem, eller om jeg bare ødelegger mer med dette?

Jeg har så innmari lyst til å få i hvertfall en av disse til å leve opp.

Har lagt i noen planter til dem, og tenker å bytte vann til dem daglig, i den forstand at jeg bare løfter opp boksen litt, slik at nytt vann kommer inn til dem.

Innspill noen?
Inaktiv bruker
behold dem i yngle kassen du-hvis dette er det første yngel paret de har fått
er det normalt att de ,,skyver,,de fra seg
når mitt par fikk sett nr 2 viste de en helt annen omsorg for hele flokken
tror de ..lærer,, etterhvert.ser sånn ut hos meg ihvertfall
knus litt vanlig flak for til de du har i yngel kassen..så vokser de opp
Ser ut til at de har det bra oppe i kassen sin. Mindre stress det enn å bli jagd rundt av foreldrene.

Dristet meg til å rydde litt i karet også i dag. Hunnen er veldig var på romstering mens hun har yngel, og blir lett stående å sture, men nå når hun er ivrig i hula med å passe nye egg, så ser det ut til at det går bra. Kanskje jeg får tatt et lite vannskifte også i samme slengen.

Er forøvrig ikke deres første kull, men første gangen jeg har fått noen til å vokse såpass at de ser ut som små fisk. Håper det blir den nye trenden nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap