Neontetra og guppy

Noen som kan fortelle meg om neontetra og guppy går sammen i samme akvarium? med tanke på i hvilket type vann de trives i osv? noen som har den kombinasjonen i akvariet sitt?
Neontetra och guppy går alldeles utmärkt att ha tillsammans. Båda är små, fredliga fiskar som trivs bra i vanligt akvarievatten. Bäst trivs de om de är ganska många av samma sort, särskilt neontetran som du bör ha minst 10 av.

Olle
Lars-Olof Arvids
Neontetra och guppy går alldeles utmärkt att ha tillsammans. Båda är små, fredliga fiskar som trivs bra i vanligt akvarievatten. Bäst trivs de om de är ganska många av samma sort, särskilt neontetran som du bör ha minst 10 av. Olle

Hærlig!
tusen takk for klart svar!
Hvis du sjekker opp disse to artene i fiskebasen så vil du se at de krever vidt forskjellige vannverdier. Det er derfor ikke anbefalt å holde disse to i samme kar siden en av dem uansett får feil vannforhold.

Mange holder dem likevel sammen siden begge er fredelige fisk, men vær obs på at det kan gå ut over motstandskraft og helse hos den fisken som holdes feil.
Tante Astrid
Hvis du sjekker opp disse to artene i fiskebasen så vil du se at de krever vidt forskjellige vannverdier. Det er derfor ikke anbefalt å holde disse to i samme kar siden en av dem uansett får feil vannforhold. Mange holder dem likevel sammen siden begge er fredelige fisk, men vær obs på at det kan gå ut over motstandskraft og helse hos den fisken som holdes feil.

ja, jeg la merket til dette da jeg leste i fiskebasen..derfor jeg ble litt usikker, men tenker at viss det er så mange andre som har det, så kan sikkert jeg åsså prøve det
Jeg anbefaler ikke neontetra med guppy for som nevnt skal neontetraen ha bløtt vann. Jeg anbefaler deg da heller kardinaltetra, de passer bedre. Det funker bra hos meg hvertfall
Inaktiv bruker
Kardinal og Guppy passer bra hos meg også.
Inaktiv bruker
Noen som har Ekte Guppier til salgs?
Gunnart
Noen som har Ekte Guppier til salgs?

Njæææ.... men jeg har Falsk Guppy, men det er kanskje ikke det du var ute etter?
Den er så god, denne falske guppyen, at hvis man ikke visste det, så skulle man tro den var "Ekte Guppi"!
Kanskje du mener Endlers Guppy/Endlers Levendefødende? Eller guppy med lokasjon?

Begge deler annonseres hyppig her på forumet - i tillegg til "vanlig mix-guppy" i alle slags varianter. Hvis du går inn på fisken i fiskebasen så får du opp annonser angående arten i spalten til venstre.
Inaktiv bruker
Har både endlers, opdrett og ekte, med ekte mener jeg den arten som er naturlig gjerne opdrett, men ikke den miksete gyppien. Grunnen er at jeg vil ha tak i disse er at jeg vil avle disse separert, det er ikke mulig å skille mellom endlers hun guppy og ekte guppy siden jeg har blandet alle mine er jeg litt lost...
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap