Grumsete grønnt/hvitt vann?

Nå har jeg fått helt uklart vann i akvarie mitt, som har pågått i ca 5 døgn. Det er et malawi karr på 325 l, med 2xT5 lysrør. Står på ca 8 t om dagen. Akvariet har gått i en og en halv mnd.. Har prøvd med clearol uten hell.. Har lest litt og håper for all del dette ikke er svevealger eller infusorier!!! Hadde infusorier i lang tid i et annet akvarie, og det var et helv*** å bli kvitt!
"Må" bli kvitt det, er jo ikke noe fint i jula, og ha et så stygt akvarie, når hele familien kommer på besøk

Håper noen har noen geniale ideer på lager

Legger ved noen bilder
Litt vanskelig å se av bildene om det er infusorier eller svevealger. På grunn av fargen, er det nesten så jeg er frista til å si begge deler

Som en hurtig løsning på å få dette karet pent igjen, er det vel kun en UV-C sterilisator som er en kurant løsning.
Husk at slike giftstoffer for å fjerne slike problemer gjerne gjør vondt værre, siden problemet stammer fra ubalanse i karet, og slike produkter er ofte med på å skape nettopp en slik ubalanse.
Har ikke fått testet akkurat dette produktet ennå, rett å slett siden jeg ikke evner å få verken svevealger eller infusorier i karene mine :p
Da har jeg nettopp kjøpt en "green killing machine" på 9W..! Så får jeg se om den gjør jobben =)
Her er en tråd om denne saken jeg absolutt anbefaler at du titter innom
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap