Otto med variert kosthold...?

Har flere anubias-planter i karet mitt og nylig blomstret den ene, ottoene har lagt sin elsk på blomsten å spiser på den stadig vekk.
Regner med dette ikke gir magetrøbbel?
Er blomster en vanelig del av kosten til viltlevende fisker?

Ellers spiser de både agurk, rosenkål og tabl flere ganger i uken så mat burde de få nok av
De spiser vel ikke selve blomsten vil jeg anta, de spiser små grønne alger du sikkert ikke ser tydelig. Det gjør de igrunn overalt. Ottoer spiser på det meste. Overflaten, bunnen, planter, andre fisker om de får lov, osv. Det som er så fascinerende :P

Men hvis du ser type hakk som du ser på agurken etter de har gomla en god stund så er det jo mulig de spiser selve blomsten. Men de gjorde ikke det hos meg, har blomstra flere ganger, og de likte å sitte på den å gnage litt eller slappe av, som jeg har kapra til fotokonken bla.
Mulig eg innbiller meg det men det ser ut som om det har blitt spist av blomsten, er minimum en otto der hele tiden

Kanskje det er en otto delikatesse da :P
biXen
Kanskje det er en otto delikatesse da :P

Hehe... Ja mye mulig det, litt godt må de jo også kunne unne seg i julen
Stilig avatar du har forresten!
Mocca
Hehe... Ja mye mulig det, litt godt må de jo også kunne unne seg i julen ;-) Stilig avatar du har forresten!

Takk, du tenker på den gule fisken nå? (der det ikke har vært brukt refresh på nettleseren får en ofte opp den gamle, den med ottoen på).

Når jeg tenker meg om så ble blomsten på min anubias mindre. Jeg trodde bare den døde, men det er godt mulig mine ottoer har gomla på den og. Men jeg så bare at de slapte av på den :P
Ja den gule, men liker godt den med ottoen på også

Blomsten min er nå garantert spist på, det blir bare mindre og mindre av den!
Mulig flere beboere har vært bortpå også, men foreløpig er det kun ottene som er blitt tatt på fersken.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap