Lyd og lys- hvordan reagerer fiskene?

jeg har sterkt vurdert å sette inn et akvarie på kinorommet, og lurer på om noen har erfaringer med slikt fra før. jeg har snakket med akvarister her nede som sier at det absolutt ikke er noe problem, og at fisken venner seg til det. alikevel vil jeg gjerne ha flere meninger før jeg gjennomfører prosjektet (som blir ganske kostbart).
fisken det er snakk om, er en ikke så fryktelig mange har, nemlig piraya. det er prosjektor det er snakk om, med 100 tommers lerret. akvariet vil stå under prosjektoren. surroundsystem med fem elementer. så lyd og lys vil det bli. (bare for å forklare situasjonen).
uansett vil jeg kjøpe fiskene fra de er små, slik at de virkelig blir vant med det. er takknemlig for alle innspill
Vi har diskutert dette i denne tråden: Hvilke lyder hører fisk.

Jeg ville aldri satt et akvarie i et rom som utelukkende brukes til høy lyd og lys. Men det er nå min mening. Mine fisker reagerer ikke på musikk og film på normal nivå, men filmer har jeg aldri SÅ høyt, og det er mer plutselig lyder da. Så jeg ville nok ikke gjort det.
Piraya er en av verdens mest nervøse fisker, og å sette slike i ett rom med høyt lydvolum, og tildels kraftig blafrende lys, ville jeg ikke våget meg ut på.
Fiskene kan ende opp som noen nevrotiske galninger, som blir syke bare du ser en ny film

Var jeg deg, ville jeg forkastet planene om ett kino-rom, og heller gått for ett akvarierom
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap