Bunntabletter ;)

Lurer på om dere vet om en bra type bunntabletter som tropehagen zoo selger? De skal brukes der jeg har sverdplanter
Såvidt jeg vet, har de flere i sortimentet. De har i alle fall mulighet til flere enn en type.

Hva er merket, og hva er navnet på de du har sett?
Kjøpte den på bildet.. Det var ikke store utvalget. Det kostet hele 119,- for 10 tabletter ;O De er syke. På aquamanias kosta det 48,-.
Jaja iblant lønner det seg å bestille på nett og betale frakt selv om det er bare en liten ting man skal ha :P da hadde du tjent en 30-40 kroner faktisk.. det er sinnsykt :s
Jaja.. Jeg trengte det og han på aquamanias har det jo travelt nå for tiden så jeg sparte tid på det da Noen som vet hvor mange tabletter jeg trenger på 2 vanlige sverdplanter og hvor ofte de trenger det?
Dette er vel noen hvite tabletter, som inneholder det meste av micronæring til plantene.
Brukte selv disse for en del år siden, og effekten er der, selv om det finnes bedre alternativer. (F.eks laterittkuler eller JBL sine næringsballer).

Personlig syntes jeg Crypto blir for dyre, etter bruksanvsiningen skal en dele opp en slik og ha en bit her og der, med totalt 1 tablett for hver 20L vann.
En skal videre etterdossere med 1 tablett pr 40L vann ved hvert vannbytte.

Lateritt eller ballene fra JBL jeg nevner over, har virkning på ca ett år....

For å spare inn litt, ville jeg selv stukket ett par tabletter ned ved hver plante en gang i måneden. Men selv da blir det fort kostbart, med 45.- pr måned i bare næring
Er det disse du mener?

Hvis det varer i ett år har jeg virkelig valgt feil type.
Elise Stokke
Er det disse du mener? Hvis det varer i ett år har jeg virkelig valgt feil type.
Jepp, det er de ballene der
Ok, takk for hjelpen! Da skal jeg kjøpe de neste gang..

God jul
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap