Min kampfisk

Inaktiv bruker
Heyy jeg har en kampfisk som jager hunnene heletiden..så jeg tok han i en fødeeske eller hva det heter xD Neste morgen oppdaget jeg at han har lagd skummrede i fødeboksen...hva skal jeg gjøre?? putte en hunn oppi???
Inaktiv bruker
Ba Nguyen
Heyy jeg har en kampfisk som jager hunnene heletiden..så jeg tok han i en fødeeske eller hva det heter xD Neste morgen oppdaget jeg at han har lagd en skummrede i fødeboksen...hva skal jeg gjøre?? putte en hunn oppi???
Inaktiv bruker
=) rask svar som mulig =)
vi vil ikke anbefale deg å putte en hunn opp i fødekassen, det kan fort bli heftig og voldsomt. hunnen trenger å kunne gjemme seg bort når hannen blir for jagende.

en annen mulighet er å flytte hunnen over i et annet akvarie for en liten stund, et par dager eller noe sånt. da kan hannen få lage skumredet sitt i fred uten å samtidig jage rundt på hunnen.

et siste tips er å sette inn noen planter/dekorasjoner som gir gode gjemmesteder for hunnen.

flyteplanter gjør det lettere for hannen å holde skumredet godt hvis det ellers er mye sirkulasjon i vannet.

se ellers her: [url=http://kampfisk.com/]kampfisk.com - en glimrende side om kampfisker

god jul!
Ba Nguyen
hva skal jeg gjøre?? putte en hunn oppi???

Det må du ihvertfall IKKE gjøre. Du risikerer at en av dem blir drept.
Så det beste er om du slår fullstendig fra deg alle tanker på å putte to fisk i en knøttliten fødekasse.... det er dyreplageri å ha bare EN fisk der, og to ville være idioti. De har knapt plass å snu seg, så om en angriper den andre, har den ingen plass å rømme.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Erik Christensen
Reklame for plussmedlemskap