Bactoyzym ??...virker eller ikke ??
Har søkt litt på forumet (fikk 99 tilslag på navnet), mye har blitt skrevet om å starte et kar med dette produktet, men det er stor uenighet om dette fungerer eller ikke. Ser også at en del har "testet" produktet, startet opp et kar med og noen uten.
Jeg startet mitt 250l med Bactozym, testet ikke vannverdiene før det hadde gått omtrentlig 5dg (vet ikke hvilke verider det var i den perioden), har nå testet nesten hver dag siden. Og karet har nå pr. skrivende stund stått med vann, og noen fisk i 33 dager - nesten 5 uker. Vannverdiene har vært jevne hele veien; PH har ligget mellom 7 og 7,2 - KH mellom 3 og 4 - GH mellom 5 og 6 - NO2 har ligget på JBL dråpetester under 0,3 hele veien. Bytter 1/3 vann hver fredag.
Har jeg hatt flaks? Har ikke "nitritbomba" kommet enda? Eller fungerer rett og slett dette Bactozym midlet?
Jeg startet mitt 250l med Bactozym, testet ikke vannverdiene før det hadde gått omtrentlig 5dg (vet ikke hvilke verider det var i den perioden), har nå testet nesten hver dag siden. Og karet har nå pr. skrivende stund stått med vann, og noen fisk i 33 dager - nesten 5 uker. Vannverdiene har vært jevne hele veien; PH har ligget mellom 7 og 7,2 - KH mellom 3 og 4 - GH mellom 5 og 6 - NO2 har ligget på JBL dråpetester under 0,3 hele veien. Bytter 1/3 vann hver fredag.
Har jeg hatt flaks? Har ikke "nitritbomba" kommet enda? Eller fungerer rett og slett dette Bactozym midlet?
Postet 26.12.07 kl 00:02
Endret: 28.12.07 kl 13:50
Inaktiv bruker
den fungerer sikkert like bra som den jeg kjørte opp mitt akvarie med -samme gugga,men fra Easy-life
så lenge du er forsiktig med innføring av fisker og fortsetter vann bytter
så er det ikke sikkert du får noen ,,bombe,, i det hele tatt
det fikk ikke jeg ,men var ytterst forsiktig med å sette inn for mye fisk på kort tid-funka her...i en 180 liter
så lenge du er forsiktig med innføring av fisker og fortsetter vann bytter
så er det ikke sikkert du får noen ,,bombe,, i det hele tatt
det fikk ikke jeg ,men var ytterst forsiktig med å sette inn for mye fisk på kort tid-funka her...i en 180 liter
Postet 26.12.07 kl 00:14
5 uker passert i dag, og kan fortsatt ikke måle noe nitrit. Er kanskje for tidlig å konkludere med at Bactozym faktisk holder det den lover.
Det som går i karet av fisk nå, som har kommet inn sånn litt over hele perioden er 13 neontetrar, 3 anicstrusbabyer, 1 pleco og 6 coryer. Vet ikke om det er det mest forsiktige, men ser ut til at karet har taklet det.
Kunne vært ok med flere innspill på dette
Det som går i karet av fisk nå, som har kommet inn sånn litt over hele perioden er 13 neontetrar, 3 anicstrusbabyer, 1 pleco og 6 coryer. Vet ikke om det er det mest forsiktige, men ser ut til at karet har taklet det.
Kunne vært ok med flere innspill på dette
Postet 27.12.07 kl 22:07
Postet 27.12.07 kl 22:47
Endret: 27.12.07 kl 22:54
Tetratest viser inntil 0,3 som sitt minste. Altså farge GUL - har du 0,3 skal testen være orange.
Har også en JBL dråpetester her og den har vist en plass mellom 0 og 0,025, altså ingen eller minimal nitrit i karet.
Og verdiene har vært sånn hele tiden - testet ikke den første uken så hva det lå på da vet jeg ikke.
Har også en JBL dråpetester her og den har vist en plass mellom 0 og 0,025, altså ingen eller minimal nitrit i karet.
Og verdiene har vært sånn hele tiden - testet ikke den første uken så hva det lå på da vet jeg ikke.
Postet 27.12.07 kl 23:06
Postet 28.12.07 kl 13:49
Postet 28.12.07 kl 14:19