Spiste tilapia i dag

Det var kjempegodt dampet med østersaus, hvitløk og ingefær. En veldig mild fisk uten særpreget smak. 75,- per kilo på innvandrerbutikk. Samme pris som rund juletorsk.

Litt skinn og bein, men all mat kan jo ikke være filét og kebab.
Dæffen, koster tosken 75.- spenn på deres kant av landet? Det er jo ran!
Hvordan var den da du kjøpte den - ferdig filetert, eller?
Juletorsk er nok noe dyrere enn vanlig torsk. Butikkene må jo få litt glede av julen også. Meny vel å merke, og de er ikke de rimeligste.

Fisken var sløyd og skjellene var fjernet. Frosset. 0,5kg per fisk.
Dag Alan Killi
Juletorsk er nok noe dyrere enn vanlig torsk. Butikkene må jo få litt glede av julen også.

Her nord er torsk nettopp torsk
Og butikkene må da ha mer enn bare glede av handlelystne\ gærne nordmenn :p Tror at det er en del butikker her lokalt som har like mye inntekt i årets siste 6 uker, som resten av året totalt sett :p
Uhmm bare tanken på god juletorsk....
uhmm bare tanken på god juletorsk får spyttproduksjonen i gang. Flytta fra Finnmark for vel 5 år siden og har nesten ikke smakt skikkelig fesk siden.
Skulle gjerne betalt både 75 og 100 kr/kg, om bare kvaliteten hadde vært slik som på fiskebutikken i Berlevåg.
Beste fisken de har heromkring, er fjellørret fra Peru.....absurd nok!
Hva betaler dere for f.eks flyreiser i Nord? Hmm - Møbler? Ikea? Tenkte meg det - Da unner jeg dere billig og god torsk
Tilapia er godt, ja

Jeg fikk det servert av noen jeg ble kjent med da vi ferierte i Tyrkia. Først etter jeg hadde smakt litt, fikk jeg se på fisken.
Der og da føltes det som om jeg hadde spist en kompis!!

(Fisken er til forveksling lik noe som enkelte av oss putter i et akvarie)

Først etter jeg kom tilbake, fant jeg ut hva det var, og at den blir brukt til matfisk over store deler av verden.
Nydelig smak på den fisken!
Dag Alan Killi
Hva betaler dere for f.eks flyreiser i Nord? Hmm - Møbler? Ikea? Tenkte meg det - Da unner jeg dere billig og god torsk :)
Det e dæffør vi nordlænninga heller går, å sett på tomme bruskassa.
Å fesken, den fesk vi sjøl, salte den så ramsalt at sjøl ikkje måsan vil ha den.
Kun før å spar pængan sånn at vi kan haik me ett godsfly utn trøkk-kabin, når man må længre agåre enn ka kallosjan kan makt
Påpekte at ueren var litt liten i fiskedisken. Hun bak disken var fra nordnorge, og bare smilte.
Frank Angell
Å fesken, den fesk vi sjøl, salte den så ramsalt at sjøl ikkje måsan vil ha den.
Ja takk, har merket det!!
Vokste selv opp med juletorsk så salt at baconet ble mildt i forhold - phew!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap