Div størrelser

Hei og god jul .Jeg har lest i fiskebasen om størrelesen på ulike fisk som er oppgitt . Det gjelder feks. gibbiceps og mitt spørsmål er da . Er det størrelsen i vilt tilstand eller er det i akvariene som er oppgitt her ?
Inaktiv bruker
det har jeg og lurt på men det er vanligvis i vill tilstand (tror jeg)
Ok
Jeg vet flere som sier at fisk vokser mest i store kar og hvor mat er lett å få tak i , men kan hva som er rett eller galt er det vel ingen som kan si.
Det som er oppgitt er den potensielle maks-størrelsen til arten, enten den lever her eller der.
Enkelte arter blir større i karet enn i naturen, på grunn av rett å slett bedre næringstilgang.
Enkelte arter blir mindre i ett gjennomsnittlig kar, enn i naturen. Rett å slett av mangel på plass til å vokse.
Det kan debateres i det lange og det breie om det er etisk riktig å holde fisk i kar der de ikke kan vokse normalt, og jeg begir meg ikke inn på den rettningen

En gibbi vil i de aller fleste tilfeller vokse mer enn hva karet "tåler", dette er en fisk som det ikke er uvanlig at passerer 35-40cm i akvariet.
For at fisken skal ha noenlunde den plassen den da trenger, snakker vi fort om kar med 4-sifrede antall liter
Ok
Ok da er vel den saken oppklart da og takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap